Boralis Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har lurt litt på å kjøpe et objektiv til dette bruk, det fordi det i mørket mange ganger er vrient å finne perfekt fokus. Og har jeg et objektiv dedikert til denne bruken så kan jeg faktisk stille det skarpt i dagslys og så teipe fokusringen fast, dermed blir risken for å rote det til i mørket minimal. Men hvilket objektiv er å annbefale til dette bruk, selv tenker jeg rundt 20mm, maks 30 mm . Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Sigma 10mm f/2.8? Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hvilken som helst vidvinkel vil funke. Selv så pleier jeg og vri fokusringen til uendelig og litt tilbake når jeg fotograferer "slike ting" Edit:litt omformulering av svaret mitt. Endret 14. november 2009 av Nautica Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Det er vel også lurt å finne seg noe som er brukbart skarpt vidåpent/nesten vidåpent slik at du får ned lukkertidene. Francis Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Generelt så er videre bedre, når nordlyset er svakt så hender det at man må fram med f/1.4 og da blir det fort 30 mm. 30 mm er lengste brennvidde som er praktisk. Ved 50 mm så får man ikke med seg noen ting. 10-20 mm synes jeg er brukbart. Noen ganger må man ta panoramabilder selv ved 10 mm. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå