Gå til innhold

Beste nForce2 hovedkort for moderat overklokking


Anbefalte innlegg

Hei, jeg driver å setter sammen et system og har bestemt meg for så å si alt jeg skal kjøpe, bortsett fra hovedkort. Hvilket hovedkort er det beste for moderat overklokking av en barton 2500+ prossessor? Jeg så litt på tomshardware.com og der sto det litt om en liten oppgradering av den gamle nforce2, til nforce2 ultra 400. På komplett hadde de to Epox kort og to MSI kort av denne typen. Noen som kan komme med noen anbefalinger?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Abit NF7-S, xp2400@ 2275 MHz(12.5x182) til daglig med 1.75 Vcore/ca.

50-54C med Silent Breeze 19 dBA 462

Har vært opp i 2365 MHz(12x197) stabilt, med sommervarmen gjør at

tempen går opp i ca.54-56C

 

kjøpte kortet bare et par uker siden og vil tweake litt til

med tid og stunder, kjempekort :)

Lenke til kommentar
Hva med ASUS A7N8X Deluxe/Gold da?

 

Har ikke peil jeg.

Meget stabilt og bra hovedkortet, men Abit (og Epox) sine Nforce2 hovedkort er bedre valg hvis du skal overklokke. De har mer innstillingsmuligheter i BIOS. Hvis du ikke har tenkt til å overklokker er nok Asus A7N8X Deluxe det mest stabile Nforce2 hovedkortet

Lenke til kommentar

ok. leste at Abit sitt nForce2 kort hadde et litt svakt layout, men det er altså verdt å gå for dette kortet frem Asus sitt dersom man skal overklokke?

 

Sitter nemlig selv og pønsker ut en maskin, basert på en Amd xp2500+, som skal overklokkes. Hadde bestemt meg for den Asus'en, men nå... hmm.. :shrug:

Lenke til kommentar

Så lenge du vil ha AMD med Nforce2 chipsett er det ikke noe problem. Kjøp den du liker bundel`en best på :D det er i realiteten ingen forskjell på kortene med mindre du er EKSTREM. Jeg har en Asus A7N8X Deluxe selv, overklokket XP2500+@11,5x190=XP3000++ med luftkjøling, en Termaltake Vulcano 9 vifte. Tror at man må være vannkjølingsguru for å merke forskjell på de ulike nforce2- kortene :shrug:

Lenke til kommentar
Så lenge du vil ha AMD med Nforce2 chipsett er det ikke noe problem. Kjøp den du liker bundel`en best på  :D det er i realiteten ingen forskjell på kortene med mindre du er EKSTREM. Jeg har en Asus A7N8X Deluxe selv, overklokket XP2500+@11,5x190=XP3000++ med luftkjøling, en Termaltake Vulcano 9 vifte. Tror at man må være vannkjølingsguru for å merke forskjell på de ulike nforce2- kortene  :shrug:

 

Asus er mer stabile enn overklokkingsvennlige. Jeg anbefaler Abit NF7/NF7-s.

Lenke til kommentar
Alså, hva mener dere med at asus kortet er mer stabilt ? Har aldri opplevd noe tull med mine nforce2 kort, hverken fra epox eller abit.

 

Det er det at Asus legger mer vekt på stabilitet. Ikke at andre nforce2 kort er ustabile da..

Asus korta eier ikke overklokkingsegenskaper i det heletatt. Fleste Asus A7N8x karer ikke særlig mer enn 190 FSB.

Lenke til kommentar
Alså, hva mener dere med at asus kortet er mer stabilt ? Har aldri opplevd noe tull med mine nforce2 kort, hverken fra epox eller abit.

 

Det er det at Asus legger mer vekt på stabilitet. Ikke at andre nforce2 kort er ustabile da..

Asus korta eier ikke overklokkingsegenskaper i det heletatt. Fleste Asus A7N8x karer ikke særlig mer enn 190 FSB.

 

Hvordan forklarer du bios oppdateringen som gir støtte for 200 MHz(400MHz) FSB da? Er det noe som vil funke på noen, men ikke alle kort det da?

Lenke til kommentar
Alså, hva mener dere med at asus kortet er mer stabilt ? Har aldri opplevd noe tull med mine nforce2 kort, hverken fra epox eller abit.

 

Det er det at Asus legger mer vekt på stabilitet. Ikke at andre nforce2 kort er ustabile da..

Asus korta eier ikke overklokkingsegenskaper i det heletatt. Fleste Asus A7N8x karer ikke særlig mer enn 190 FSB.

 

Hvordan forklarer du bios oppdateringen som gir støtte for 200 MHz(400MHz) FSB da? Er det noe som vil funke på noen, men ikke alle kort det da?

Ja, faktisk. Du kan jo prøve å kjøre 200FSB på ditt hovedkort. Kanskje det går, kanskje ikke det går.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...