Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

oppgradert pc får bare svart skjerm

Anbefalte innlegg

hei jeg har oppgradert pc'en min.

jeg får bare svart skjerm uansett hva jeg gjør ...

Nå har jeg Crosshair 2 formula

CPU= AMD Phenom II X4 965 Black Edition

V8'vifte

grapich card : Nvidia 8800 GTX

prøvd forskjellige ram'brikker

prøvd og bytte skjermer,

prøvd og dra ut satakablene før oppstart,

resten fungerer fint ser det ut som uten dette problemet..

Setter VELDIG stor pris vis jeg får hjelp!

Tusen takk ;)

Endret av tainez
Videoannonse
Annonse

Begynn med å koble fra alt som ikke absolutt må være der for å kunne boote (vekk med alle harddisker, kun en brikke med RAM osv. osv). Så tar du en CMOS reset (se din hovedkort manual).

Se om du får bilde på skjermen da, og jobb videre derfra.

Det hadde jo også vært nyttig om du fortalte oss hva det var du oppgraderte, og hva du har gjort i den forbindelse.

-Stigma

Du må ha bios versjon 1904, hvis du skal bruke Phenom II X4 965 140W, så sett inn Dual core 5600+ i Crosshair II Formula, og oppdater til bios ver 2202 med EZ Flash 2, som er en enkel og trygg måte å flashe bios med. Hvis du enda har Dual core 5600+.

Edit: Jeg ser du redigerte mens jeg svarte, men jeg hadde ikke turt å oppdatere bios med en ustabil pc(bios kjenner ikke igjen cpu), jeg hadde kun gjort det hvis jeg ikke hadde et annet valg.

Endret av ask99
Du må ha bios versjon 1904, hvis du skal bruke Phenom II X4 965 140W, så sett inn Dual core 5600+ i Crosshair II Formula, og oppdater til bios ver 2202 med EZ Flash 2, som er en enkel og trygg måte å flashe bios med. Hvis du enda har Dual core 5600+.

Edit: Jeg ser du redigerte mens jeg svarte, men jeg hadde ikke turt å oppdatere bios med en ustabil pc(bios kjenner ikke igjen cpu), jeg hadde kun gjort det hvis jeg ikke hadde et annet valg.

takker,

men jeg har ikke 5600+ ennå. den er defekt derfor jeg bytta til Phenom II x4......

men nå får jeg kommet meg til der jeg logger meg inn på pc'en og kommer ikke lengere. men bare med 1 rambrikke :S

men jeg har ikke 5600+ ennå. den er defekt derfor jeg bytta til Phenom II x4......

Det vil jo si at du ikke har et valg, så da bør du fjerne alt du ikke trenger(hdd, cd-rom, pci-kort, ekstra usb tilkoblinger, frontpanel kabler osv), laste siste bios(rom-fil) på en usb flash stick, og flashe bios til ver. 2202 med EZ Flash 2(les manual)

Er det harddisken som var tilkoblet det gamle hk, med drivere som ikke passer til det nye hk, du prøver å boote opp? Jeg anbefaler en reinstallering av operativsystemet, når hk byttes.

Edit: Du bør også bruke det integrerte skjermkortet, under flash av bios, hvis du får bilde på det. Du må nok fjerne pci-e kortet, og koble skjerm til D-Sub på hk.

Endret av ask99

Det vil jo si at du ikke har et valg, så da bør du fjerne alt du ikke trenger(hdd, cd-rom, pci-kort, ekstra usb tilkoblinger, frontpanel kabler osv), laste siste bios(rom-fil) på en usb flash stick, og flashe bios til ver. 2202 med EZ Flash 2(les manual)

Er det harddisken som var tilkoblet det gamle hk, med drivere som ikke passer til det nye hk, du prøver å boote opp? Jeg anbefaler en reinstallering av operativsystemet, når hk byttes.

Edit: Du bør også bruke det integrerte skjermkortet, under flash av bios, hvis du får bilde på det. Du må nok fjerne pci-e kortet, og koble skjerm til D-Sub på hk.

jeg leggern inn på et verksted han tar 150 kr og ersatter vis noe blir ødelagt.

kompisen min klarte og ødlegge hk sitt da han bios updatet kortet sitt og han er unormalt nørd .

men tusen takk for alle svar

Ok, hvis du får det så billig, så er det greit.

kompisen min klarte og ødlegge hk sitt da han bios updatet kortet sitt og han er unormalt nørd .

Jeg tipper han gjorde det i windows, har aldri hørt om noen som feiler, ved bruk av EZ Flash 2

hmm er ikke sikker hvordan har gjorde det :')

Hei,

Veldig likt problem som jeg har, for 4 dager siden kjøpte jeg nytt Skjermort (Radeon HD5770)

og ny CPU (AMD phenom II x4 955 Black Edition)

<Jeg har Vista 32-bit ultimate>

Jeg satte dette inn i mitt daværende hovedkort, MSI K9A2 Platinum, lastet ned nyeste driverne, alt fungerte som det skulle.

Jeg restarta for å fullføre, når jeg var tilbake i windows og ante ingen fred eller fare, satte jeg på Age of Conan, dro til på full guffe. DX10, alt på max, kun for å teste ut det nye kortet og CPU. (Jeg hadde bra nok RAM fra førav for å takle dette, eneste jeg manglet var CPU og Skjermkort oppgradering.) Jeg merket ingen forskjell fra før, så jeg ble litt bekymret, og gikk inn i BIOS, for å se om noe var galt, temperatur, hastighet etc. det grunnleggende antar jeg. Alt så bra ut.

Ble sent, så jeg satte på en film, og under filmen så sloknet pc'n. Den bare frøs, ingen BSOD eller annen error, så jeg gjorde en hard reboot, viftene funker, Harddisken funker, DVD-rommen funker, hovedkortet så fint ut, vifta på skjermkortet suste rundt. Men fikk ikke skjermbilde, "No Signal Detected !" og går bare til standby. Jeg antok at noe var galt med hovedkortet, og siden jeg trengte en oppgradering av hovedkortet uansett, så kjøpte jeg nytt kort, og ny ram for å utnytte det fullt.

ASUS M4A79T Deluxe Socket-AM3 og Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB var det jeg kjøpte, men hva skjer? Absolutt det samme, så jeg satt inn det gamle skjermkortet jeg hadde brukt før, og gamle CPU'n, gamle RAM'n for å eliminere alt jeg kunne, fortsatt samme problemet.

Det eneste jeg ikke har prøvd, er ny Harddisk og ny power supply. Jeg bruker en FSP Epsilon 700W Power Supply, og 500 GB ett-eller-annet harddisk.

Har prøvd å resette BIOS, ved å fjerne batteriet så sette det inn etter en stund. (10 minutter i mitt tilfelle)

Har prøvd å "viske" bort statisk elektrisitet fra RAM brikkene.

Dette er hva jeg har i pc'n nå:

Asus M4A79T Deluxe hovedkort

Corsair Dominator DHX+ DDR3 1600MHz 3GB RAM

Radeon HD5770 Skjermkort

AMD Phenom II x4 955 Black Edition

FSP Epsilon 700W Strømforsyning

Cooler Master V8 CPU kjøler

DVD-Rom

500 GB uformattert harddisk

Noen som har noen idèer for hva jeg kan prøve? Har tenkt å prøve ny strømforsyning i morgen, er åpen for andre forslag. Jeg oppdaterer denne posten hvis bytting av strømforsyning fungerer.

Tenkte jeg skulle svare i denne tråden siden vi begge har veldig likt problem.

Jeg brukte en amd athlon quad som ikke lenger er å finne på markedet ser det ut som, så får ikke gitt deg mer spesifikke detaljer enn det.

Takk for informasjonen om bios update, skal ha det klart om pc'n kommer til live igjen.

Leste på nytt hva skreiv, du satt den gamle DDR2 rammen, i ditt nye DDR3 hovedkort, når du prøvde den gamle cpu'en?

Grunnen til jeg spurte om den gamle cpu'en, var for å se om den var kompatibel med M4A79T Deluxe, i en tidligere bios versjon, så du kanskje kunne bruke den til å oppdatere bios.

Edit: Og som RRhoads nevner, bruk bare 2 stk ram brikker i de røde ram slottene først, du burde ha kjøpt 2 eller 4 brikker, for å kjøre i dual-channel, ikke 3 brikker.

Endret av ask99

Har sendt hovedkortet og cpu til retur, etter litt kikking så viser det seg at mange av de taggene bak prosessoren var bøyd, og det sporet den plasseres i var noe smeltet.

Antar at V8'ern ikke gjorde jobben sin alikevel, den er problematisk å få løs fra pc'n, derfor jeg ikke så dette før nå.

Har sendt hovedkortet og cpu til retur, etter litt kikking så viser det seg at mange av de taggene bak prosessoren var bøyd, og det sporet den plasseres i var noe smeltet.

Antar at V8'ern ikke gjorde jobben sin alikevel, den er problematisk å få løs fra pc'n, derfor jeg ikke så dette før nå.

hmm mine tagger er rette, men jeg har ikke noe problem og få den løs fra prossesoren..

Men jeg får updatet biosen min imorgen (Mandag ) og se om jeg forsatt har det samme problemet, poster det her senere på mandags ettermiddag :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...