Ziera Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Her er noen facts om ping barene: On regular cfg settings, 4 bars means up to 0-100 ping, 3 bars 101-200, 2 bars 201-300, 1 bar is 301+. Har du noen ganger opplevd at det føles som om han du spiller mot skyter deg før du ser han? Ikke så rart det når de aller fleste spiller med 3 bars. Noe som vil si 101-200 i ping. Og tenker du at nå har god ping når du har fire barer. Så kan du godt ha 100 i ping, personelig spiller jeg aldri på servere hvor man har 100 i ping, tror de aller fleste gamere er enig i det. Ser det er mange som sier at det funker fett selv om du har 3 barer, men der tar dere feil. I fps spill har reaksjonstid sykt mye å si. Møter du en som har 20 i ping å du ligger på 101-200 i ping skal så har vil han alltid ha en kjempe fordel. Tenk bare på de som kan hoste, de vil jo alltid ligge på 0-20 i ping. Har du mw2 på pc kan du gjøre dette for å få bedre oversikt over pingen din. Jeg har ikke funnet noen måte å gjøre dette på ps3 • Navigate to the folder: 'program files\steam\steamapps\common\call of duty modern warfare 2\players' and open the file config_mp.cfg • Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max). • This means that each of the 10 bars represents 20ms, with full green being 20ms or lower, and 1 red being 200ms or higher. WHAT IT LOOKS LIKE: http://img692.imageshack.us/img692/6871/ihost.jpg Endret 13. november 2009 av ad.pro.pl. Lenke til kommentar
uthufhtrhyhfg Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Reagerte på det samme når jeg så det! Skal teste ut dette Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 13. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Skjønner ikke hvorfor de ikke kan gi oss pingen i tall. De skylder vel heller på at det er letter slik det er nå, de lager jo spill kun for dummies! Kan vi ikke bare få velge selv i options eller noe. Uansett så er 100 ett altfor stort domene. Alt over 150-200 burde være rød ping. Føler dette hadde vært et mye mer logisk valg av barer. 4 barer (0-50) 3 barer (51-100) 2 barer (101-150) 1 bar (151++)¨ Ping er foresten tiden det tar å sende en "echo request" til hosten, til du får den tilbake. Jeg mener å huske at det måles i ms som er 1/1000 sekund. 300 i ping vil si at det tar 300 ms = 0,3 sekunder. Og det er mye når man snakker om fps:P Er litt usikker på om jeg husker det med ping helt riktig så bare si ifra om det er noe feil der. Endret 13. november 2009 av ad.pro.pl. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Til derer med pc, slik gjør du hvis du vil at matchmaking systemet skal bare søke etter servere med en hvis ping ' setting both sv_maxping and cl_maxping to 50 og du får 50 som maxping Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 De gir dere ikke tall for å ikke vise hvor dårlig ping man kan få med systemet deres (at de bruker pcene til å hoste). Hvis de hadde gjort som ad.pro vil så hadde det vært alt for få servere med god ping (det vil si mellom 30-70 i ping). Men som sagt 100 ping er mye. Men som sagt det er for å skjule hva slags ping du egentlig spiller med, og hva slags ping motspillerne dine spiller. Synes det er litt dumt hvis hosten har 0-20 ping og møter folk med 100+ i ping. Sier seg selv at han vil ha en stor fordel. Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 De gir dere ikke tall for å ikke vise hvor dårlig ping man kan få med systemet deres (at de bruker pcene til å hoste). Hvis de hadde gjort som ad.pro vil så hadde det vært alt for få servere med god ping (det vil si mellom 30-70 i ping). Men som sagt 100 ping er mye. Men som sagt det er for å skjule hva slags ping du egentlig spiller med, og hva slags ping motspillerne dine spiller. Synes det er litt dumt hvis hosten har 0-20 ping og møter folk med 100+ i ping. Sier seg selv at han vil ha en stor fordel. Japp, det er helt fucka. Kan du hoste har du en syk fordel. Det må være mega digg:P Lurer på om jeg skal prøve å få skaffa meg en god ut linje:P tror dere 10mbit ut holder for 9v9? Eller blir det for lite? Lenke til kommentar
bjerk2 Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Hei, nå har jeg lett overalt etter en løsning på dette på XBOX, men finner ikke en dritt om en løsning så jeg håper på å kanskje få litt hjelp her. nå begynner jeg å bli forbanna lei av at jeg ALLTID har 1 eller 2 streker i signal når jeg spiller online. alle andre har 5 grønne men jeg har max 2 gule i det beste. NEI, det skal ikke ha noe med forbinelsen jeg har her i huset. dette pga jeg har spilt både cod4 og cod world at war online uten noen problemerfør, å at dette skal bli et problem med dette spillet nå skjønner jeg ikke i det hele tatt! noen som har samme problem eller har hatt og har en løsning? PISSED!! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 18. november 2009 Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 De gir dere ikke tall for å ikke vise hvor dårlig ping man kan få med systemet deres (at de bruker pcene til å hoste). Hvis de hadde gjort som ad.pro vil så hadde det vært alt for få servere med god ping (det vil si mellom 30-70 i ping). Men som sagt 100 ping er mye. Men som sagt det er for å skjule hva slags ping du egentlig spiller med, og hva slags ping motspillerne dine spiller. Synes det er litt dumt hvis hosten har 0-20 ping og møter folk med 100+ i ping. Sier seg selv at han vil ha en stor fordel. Japp, det er helt fucka. Kan du hoste har du en syk fordel. Det må være mega digg:P Lurer på om jeg skal prøve å få skaffa meg en god ut linje:P tror dere 10mbit ut holder for 9v9? Eller blir det for lite? Jeg hadde rundt 3.5mbit upload før med rundt 18 spillere i CS 16. Det fungerte ganske greit (30-60 i ping blandt folka). så 10mbit burde ikke være noe problem Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 18. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 18. november 2009 Hei, nå har jeg lett overalt etter en løsning på dette på XBOX, men finner ikke en dritt om en løsning så jeg håper på å kanskje få litt hjelp her. nå begynner jeg å bli forbanna lei av at jeg ALLTID har 1 eller 2 streker i signal når jeg spiller online. alle andre har 5 grønne men jeg har max 2 gule i det beste. NEI, det skal ikke ha noe med forbinelsen jeg har her i huset. dette pga jeg har spilt både cod4 og cod world at war online uten noen problemerfør, å at dette skal bli et problem med dette spillet nå skjønner jeg ikke i det hele tatt! noen som har samme problem eller har hatt og har en løsning? PISSED!! Samme problem her, eneste løsningen er at du må hoppe inn på hundre servere før du endelig finner en server med riktig ping.Så kan du banne på at før du har spilt 10 minuter så blir det bytte av host å du må ut på leting igjen. Eventulet så kan du kjøpe spillet til pc, hvor du kan fikse litt på instillingene som jeg har skrevet over. Tror det har noe med at vi bare bor i Norge å gjøre, her har de aller fleste en dårlig ut linje. Noe som gjør at vi ender opp med å connecte med folk nedover på kontinetet. Om noen finner en løsning til PS3 eller xbox så rop ut!! Lenke til kommentar
nagina Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 (endret) Er det bare meg som ikke finner de der trådstarter nevner her? Oo Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max). Endret 19. november 2009 av nagina Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 19. november 2009 Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 4 bars: Playable or barely playable 3 bars: Unplayable 2 bars: Totally lol 1 bars: GTFO Lenke til kommentar
Ziera Skrevet 19. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 19. november 2009 Er det bare meg som ikke finner de der trådstarter nevner her? Oo Change scoresping_interval from 100 to 20, and maxbars from 4 to 10 (10 is the max). Finner du mappa, kan du bare søke. Er ikke jeg som har skrevet den guiden, men det funka fint når jeg gjorde det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 er ikke så vansklig og force host på xbox , men det krever litt utstyr og kunskap , husker jeg sjeket opp i dette til halo 2 , da man som host eide alt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå