Gå til innhold

Sletting av gjenopprettingspunkter

Anbefalte innlegg

Jeg har både Windows Vista og Windows XP på PCen. (Bruker dem på hver sin hardisk).

Forleden, da jeg tenkte å systemgjenopprette Vista til et tidligere gjenopprettingspunkt, oppdaget jeg at slike ikke fantes. Det viser seg at hver gang jeg åpner XP, så blir alle gjenopprettingspunktene i Vista slettet automatisk. Hvorfor?

Hva kan jeg gjøre for å endre på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke dette direkte hjelp til ditt problem, men jeg kan nevne at-

Denne gjenopprettingsfunksjonen til Windows bare er humbug. Eneste den er god for er å bruke systemressurser og harddisk plass. Jeg har tidligere forsøkt denne gjenopprettingsgreiene flere ganger på både min egen og andre sine PCer, og kan nevne den har aldri jeg gjentar aldri har fungert.

Mitt tips er å slå det av og heller bruke et skikkelig program til jobben.

http://www.dinside.no/828154/paragon-backu...10-free-edition

Lenke til kommentar

La meg bare legge til at System Restore ikke er noe backup-program slik som den løsningen det linkes til. Den er bare der for å tilbakestille ditt system til en tidligere status. Den kan også brukes til å tilbakestille dine enkeltfiler om du velger det (Vista og 7). Noe som fungerer utmerket.

Når det gjelder ditt problem kan det være at XP overskriver gjenopprettingspunktene som Vista har laget. System Restore legger seg ikke bare på systempartisjonen. Usikker på hva du kan gjøre med det, muligens å bare la Vista og XP til å overvåke sin egen systempartisjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F
Nå er ikke dette direkte hjelp til ditt problem, men jeg kan nevne at-

Denne gjenopprettingsfunksjonen til Windows bare er humbug. Eneste den er god for er å bruke systemressurser og harddisk plass. Jeg har tidligere forsøkt denne gjenopprettingsgreiene flere ganger på både min egen og andre sine PCer, og kan nevne den har aldri jeg gjentar aldri har fungert.

Mitt tips er å slå det av og heller bruke et skikkelig program til jobben.

http://www.dinside.no/828154/paragon-backu...10-free-edition

Skriver under på den. System restore kom med windows ME og fungerer like godt som windows ME. Om man bruker system restore for å fjerne virus og annet møkk, så er virusene så geniale at de legger seg selv til system restore sine lagringspunkter...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...