Gå til innhold

Hvordan installere Windows7 oem?

Frijazz

Anbefalte innlegg

Jeg sliter faktisk med å få installert Win7 OEM Eng 64-bit. Jeg har XP installert på harddisken fra før.

Når jeg booter fra dvden får jeg to valg: Start windows og en eller annen form for debugging. Jeg kan også presse F8 for advanced options. I advanced options masse valg om starte windows i safe-modes og andre varianter av oppstart. Men jeg er ingen valg om å installere Windows7. Noen ganger når jeg booter fra dvd, så går den rett på oppstart av windows og henger seg ved den første blå bakgrunnen med krussiduller med en fugl nede til høyre.

Er jeg nødt til å ha tom partisjon for å installere OEM? Eller hva må jeg gjøre?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg prøver på det kommer meldingen: This installation disc isn't compatible with your version of windows. To install a new copy of windows, restart your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced).

Og det har jeg jo prøvd noen ganger.

Lenke til kommentar

Høres ut som om du ikke får startet fra selve DVD platen. F8 skal du ikke trykke, det pleier å være en annen Fxx knapp for å komme til boot menyen i BIOS.

Om du ikke har noe slikt, gå inn i BIOS og endre oppstartsrekkefølgen slik at den starter fra DVD rom før HDD.

Lenke til kommentar

Jeg har allerede lest alle dine poster for et par uker siden myhken2!

Jeg har ikke vært i nærheten av de skjermbildene der foreløpig.

Kan det være så enkelt at jeg ikke bare må sette cd/dvd som 1st boot device, men også diable boot nr 2 og 3?

jeg får prøve det litt seinere. Nå er det middag og film.

Men jeg kommer tilbake for flere forslag eller forhåpentligvis løsningen!

Lenke til kommentar

Da er Windows 7 installert!

Etter en reset av bios gikk alt mye bedre. Problemet mitt tidligere i tråden var at installasjonen hang seg på den blå velkomstskjermen, og ville ikke videre. Noen ganger en blåskjerm også.

Men etter er reset av bios virket alt som det skulle, og jeg fikk endelig installert Win7.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...