Frijazz Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg sliter faktisk med å få installert Win7 OEM Eng 64-bit. Jeg har XP installert på harddisken fra før. Når jeg booter fra dvden får jeg to valg: Start windows og en eller annen form for debugging. Jeg kan også presse F8 for advanced options. I advanced options masse valg om starte windows i safe-modes og andre varianter av oppstart. Men jeg er ingen valg om å installere Windows7. Noen ganger når jeg booter fra dvd, så går den rett på oppstart av windows og henger seg ved den første blå bakgrunnen med krussiduller med en fugl nede til høyre. Er jeg nødt til å ha tom partisjon for å installere OEM? Eller hva må jeg gjøre? Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Sett in CD'n og start Windows vanlig, så finner du CD'n fra Min Datamaskin og starter slik. Det var sånn jeg gjorde det Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Når jeg prøver på det kommer meldingen: This installation disc isn't compatible with your version of windows. To install a new copy of windows, restart your computer using the installation disc, and then select Custom (advanced). Og det har jeg jo prøvd noen ganger. Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Trykk "Del" i oppstarten slik at du kommer inn i Bios, sett i Windows 7 plata, sjekk og evt. juster slik at CD/DVD ROM er "første boot device", og velg Save & Exit Lenke til kommentar
Karmany. Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hmm.. Har du prøvd å boote direkte fra CD? Da må du sansynligvis inn på BIOSmenyen og sette CD-ROM forran hardisk i bootlisen EDIT: Der var det en luring forran meg Endret 13. november 2009 av Karmany1234 Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Høres ut som om du ikke får startet fra selve DVD platen. F8 skal du ikke trykke, det pleier å være en annen Fxx knapp for å komme til boot menyen i BIOS. Om du ikke har noe slikt, gå inn i BIOS og endre oppstartsrekkefølgen slik at den starter fra DVD rom før HDD. Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jepp, har justert bios slik at jeg booter fra dvden. Forsåvidt er alt det jeg beksriver i første post etter at jeg har bootet fra dvden, altså lastet inn windowsfiler fra dvden. Endret 13. november 2009 av Frijazz Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Starter du fra DVD platen skal du få opp disse valgene: http://samfunn.myhken.com/?p=915 Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Jeg har allerede lest alle dine poster for et par uker siden myhken2! Jeg har ikke vært i nærheten av de skjermbildene der foreløpig. Kan det være så enkelt at jeg ikke bare må sette cd/dvd som 1st boot device, men også diable boot nr 2 og 3? jeg får prøve det litt seinere. Nå er det middag og film. Men jeg kommer tilbake for flere forslag eller forhåpentligvis løsningen! Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Da er det noe feil ja, for du skal få opp dette bildet: Kommer ikke det opp, så har du ikke startet fra platen. Kan jo være du har flere DVD/CD rom valg i BIOS da, og at du må velge den rette.... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Men jeg kommer tilbake for flere forslag eller forhåpentligvis løsningen! Husker du å "trykke en tast/press any key" slik at det booter fra dvd'n? (denne beskjeden forsvinner raskt, så vær kjapp) Endret 13. november 2009 av Mekkus Lenke til kommentar
Frijazz Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Da er Windows 7 installert! Etter en reset av bios gikk alt mye bedre. Problemet mitt tidligere i tråden var at installasjonen hang seg på den blå velkomstskjermen, og ville ikke videre. Noen ganger en blåskjerm også. Men etter er reset av bios virket alt som det skulle, og jeg fikk endelig installert Win7. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå