Atiks Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei Jeg lurte på hva som var forskjell mellom KDE og GNOME. Lenke til kommentar
Kadmium Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Blant annet applikasjonene som kommer ferdig installert og utseendet. De fleste Linux-nykommere foretrekker GNOME fremfor KDE, fordi mange er av den oppfatningen at det er lettere å sette seg inn i enn sistnevnte. Anbefaler å prøve begge, for å se hvilken du foretrekker. Endret 13. november 2009 av Señor Bukkake Lenke til kommentar
Atiks Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Kan man endre utseende på ikon i KDE, for jeg liker ikke de ikonene i KDE. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Kan man endre utseende på ikon i KDE, for jeg liker ikke de ikonene i KDE. System Settings > Appearance > Icons Let litt før du spør. Der kan du også trykke på "Get new themes", i alle fall i KDE 4.3. KDE 4.3 er blitt kjempebra. Anbefaler en "KDE-distro" som Mandriva 2010 eller openSUSE 11.2 (Kubuntu 9.10 ga endel problemer her). Ellers er GNOME enkelt og greit enkelt og greit. Kan bli flott og kjekt med "litt ekstra". Endret 13. november 2009 av oj88 Lenke til kommentar
aarolilja Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 viktigste forskjellen er vel Qt og GTK. Qt er mer fremtidsrettet og dermed egentlig... vel... egentlig mer interessant. jeg vil anslå at det finnes flere GTK-applikasjoner per idag, men at Qt vil raskt ta over. les mer om GTK og Qt på f.eks wikipedia. det skal bare et kjapt Google-søk til. med med alt det sagt, velg det du synes ser best ut og fungerer best. for å være helt ærlig er det strengt talt mye viktigere hvordan vindusbehandleren fungerer enn hvordan skrivebordsmiljøet forøvrig fungerer. Lenke til kommentar
mikeys Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Utenom det som er bitt nevnt allerede her er det flere andre forskjeller mellom KDE og Gnome, de fleste av disse kan man lese seg til på wikipedia og gjennom google søk. På diverse forumer vil du nok finne store meningsmotsetninger mellom KDE og Gnome brukere. Fri programvare handler om valg, det er fullt ut brukerens valg hvilken programvare en vil bruke. Vil anbefale å prøve de du er interessert i, lærer best forskjellene mellom dem ved å bruke dem en liten stund. Lykke til med letingen :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå