Razorlight Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvilke øvelser bør jeg gjøre for å få bedre spenst? Tenker da på som å hoppe opp i duell f.eks. Takk for svar. Lenke til kommentar
jevli Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vil påstå at jeg har veldig god spenst selv. Har hoppet over gjerder som var opp til brystkassen min (jeg er 172cm) på flat mark. Her er mine råd; Prøv å gjør kraftige hopp, og tren spensthopp jevnlig. Vil anbefale deg å finne deg noe litt høyt å hoppe opp på, etterhvert kan du prøve å hoppe til høyere og høyere nivåer (f.eks. ved siden av en trapp, bare vær forsiktig). Lenke til kommentar
Blax Skrevet 21. november 2009 Del Skrevet 21. november 2009 Stå rett opp og ned. Start med å småhoppe (5cm over bakken), dette gjør du hele tiden. Så tar du 2 spensthopp (max hopp, rett opp og ned), så småhopper du igjenn før du tar 4 nye spensthopp. Dette kjører du slik: 2hopp , 4hopp, 6hopp, 8hopp, 10hopp, 10hopp, 8hopp, 6hopp, 4hopp, 2hopp. Fra du hopper 2hopp til neste hopp har du en pause på 4-5 sekunder. Om du greier kan du ta helt opp til 12hopp. Jeg forbedret spensten min totalt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå