Sk!ppy Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei. Jeg skal kode meny til det ene designet jeg har laget. den ser sånn ut: hvordan skal jeg kode den blå/grå saken der, så den funker? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvordan ville du gjort det normalt? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jeg ville ikke klart det, normalt.. ( men jeg ville starta med en vanlig "bortover" meny tror jeg ) Endret 13. november 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Glemte å nevne at jeg vil at den blå greia skal endre bredde , ettersom hva som står der Endret 13. november 2009 av LaCrouX Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Ta en titt på Sliding Doors-artikkelen hos A List Apart :-) Endret 13. november 2009 av Edorph Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 kommer bare så langt, noen som har noen tips for å komme videre? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) kode hadde vært kjekt - Eventuelt en live side for og se hva du har gjort. EDIT: Vil også si at denne er feilpostet og skal over i HTML/CSS delen av forumet. Endret 14. november 2009 av Famen Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Kode er kjekt ja #menu { float:left; width:100%; background: url("") repeat-x bottom; font-size:93%; line-height:normal; } #menu ul { margin:0; padding:10px 10px 0; list-style:none; } #menu li { float:left; background:url("") no-repeat left top; margin:0; padding:0 0 0 9px; } #menu a { float:left; display:block; background:url("") no-repeat right top; padding:5px 15px 4px 6px; text-decoration:none; font-weight:bold; color:#765; } /* Commented Backslash Hack hides rule from IE5-Mac \*/ #menu a {float:none;} /* End IE5-Mac hack */ #menu a:hover { color:#333; } #menu #current { background-image:url("images/menuleft.png"); border-width:0; } #menu #current a { background-image:url("images/menuright.png"); padding-bottom:5px; } <div id="menu"> <ul> <li><a href="">TJENESTER</a></li> <li id="current"><a href="">PARTNERE</a></li> <li><a href="">HVA GJØR VI?</a></li> <li><a href="">KONTAKT OSS</a></li> <li><a href="">MENYFYLL</a></li> <li><a href="">MENYFYLL</a></li> </ul> </div> Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 #menu #current { background-image:url("images/menuleft.png"); background-color: #0000FF; border-width:0; } Vet ikke om denne funker - du kan nå prøve, husk og bytte ut #0000FF med din egen farge slik at den passer. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Den koden du ga meg der har jeg jo allerede...? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 ja, men la til background-color. Ikke sikkert det hjelper eller at det er det du ønsker, men er værdt et forsøk inntil CSS guruene på forumet har tid til og hjelpe deg Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Vet ikke helt hvordan det skal hjelpe når jeg vil ha et bilde til å repetere bortover? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Det jeg ikke forstår er hvorfor du har laget en LEFT og en RIGHT når du faktisk vil ha HELE bildet til og repetere på den aktive linken? Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Neu, jeg har prøvd å legge til imtrent samme kode , bare med et annet bilde. Lenke til kommentar
Edorph Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Du må bruke en left og right fordi man i praksis vil ha to bakgrunnsbilder som glir over hverandre (som to butikkdører, derav Sliding Doors-analogien) alt ettersom hvor bredt innholdet er. Kan nesten se ut som begge bakgrunnsbildene dine bare er ~10px i bredden? Husk at det ene må være minst like bredt som det bredeste menyelementet. Du skal altså ikke repetere noen av bakgrunnsbildene. Lenke til kommentar
Sk!ppy Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Ok, men om jeg da f.eks legger på den delen som skal repetere, ca 50px av den på vær side, Vil den da overgå på den motsatte siden? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå