Pels Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei, kjøpte en 25 meter lang nettverkskabel som ikke fungerer ordentlig. Etter noen forsøk fungerte den på min stasjonære i noen sekunder, men på de to bærbare funker det ikke, dvs at det står network cable is unplugged. Jeg har ikke problemer på ingen av datamaskinene med å koble på nettet med de andre kablene jeg har. Burde jeg returnere kabelen? Mvh Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 En Cat5e eller Cat6 skal gi 100Mbit eller 1GBit over 100M hvis den er riktig terminert. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Det er en cat5e kabel. Det trengs jo bare å koble den til men den fungerer ikke i det hele tatt selv om jeg vrir den (mht dårlig kontakt eller noe), bytter port etc. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hva er det du prøver å koble sammen med kabelen? Ruter->PC eller PC->PC eller hva? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Oppsettet jeg har er router -> pc + bærbar. Jeg ville ha lengre kabel til den bærbare og kjøpte derfor kabelen det er snakk om. Lenke til kommentar
Bludd Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Okei, og du kjøpte ikke tilfeldigvis en krysset kabel? Edit: Glem det, så nå at du lenket til den du kjøpte. Den ser ikke ut som om den er krysset. Kanskje du har noe rart i TCP/IP-konfigurasjonen? Det er tvilsomt med tanke på den feilen du får og jeg antar at selve kabelen er problemet. Hvis du ikke har en kabeltester (noen nettverkskort har dette integrert) så ville jeg prøve å få ny på garantien. Endret 13. november 2009 av Bludd Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan høres ut som en kebelfeil ja. Om du får samme feil på flere maskiner kun med denne kabelen, men ingen problem på begge maskinene med en annen kabel (med samme instillinger og til samme enhet), så ville jeg tatt det for god nok test til å konkludere med at det er dårlig kontakt i kabelen ett eller annet sted. Sikkert bare en dårlig crimp eller noe i den dur. -Stigma Lenke til kommentar
Pels Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Jeg tar en tur ned i morgen så får jeg se. Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Pels Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Jeg fikk byttet kabelen i dag og alt fungerer som det skal. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå