Gå til innhold

[Løst]Dårlig nettverkskabel? (25meter)

Pels

Anbefalte innlegg

Hei,

kjøpte en 25 meter lang nettverkskabel som ikke fungerer ordentlig. Etter noen forsøk fungerte den på min stasjonære i noen sekunder, men på de to bærbare funker det ikke, dvs at det står network cable is unplugged. Jeg har ikke problemer på ingen av datamaskinene med å koble på nettet med de andre kablene jeg har. Burde jeg returnere kabelen?

Mvh

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okei, og du kjøpte ikke tilfeldigvis en krysset kabel?

Edit: Glem det, så nå at du lenket til den du kjøpte. Den ser ikke ut som om den er krysset.

Kanskje du har noe rart i TCP/IP-konfigurasjonen? Det er tvilsomt med tanke på den feilen du får og jeg antar at selve kabelen er problemet. Hvis du ikke har en kabeltester (noen nettverkskort har dette integrert) så ville jeg prøve å få ny på garantien.

Endret av Bludd
Lenke til kommentar

Kan høres ut som en kebelfeil ja. Om du får samme feil på flere maskiner kun med denne kabelen, men ingen problem på begge maskinene med en annen kabel (med samme instillinger og til samme enhet), så ville jeg tatt det for god nok test til å konkludere med at det er dårlig kontakt i kabelen ett eller annet sted. Sikkert bare en dårlig crimp eller noe i den dur.

-Stigma

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...