Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst]Svart skjerm ved start av spill - hjelp!

Anbefalte innlegg

Vær hilset!

Problemet mitt er som tittelen sier: hver gang jeg starter et spill, er det som om selve signalet til skjermen detter ut ("no signal input" eller noe sånt), mens lyden i høyttalerne og skjermen på G15-tastaturet fortsetter å funke, skjønt når dette skjer, begynner lyden å hakke en smule i ca. 10 sekunder. Etter en restart av maskinen fungerer alt som det skal, helt til jeg starter opp et nytt spill. Av og til detter signalet ut med en gang, andre ganger først etter etpar minutter. Vista fungerer helt greit, kjøring av video byr heller ikke på problemer; det later til at kjøring av 3D er hva maskinen sliter med.

Med den antagelse at 3D-kortet er skurken, har jeg prøvd følgende:

- Installere ny driver til skjermkortet

- Sette windows tilbake til et tidligere gjenopprettingspunkt

- Avinstallere alt av drivere til skjermkortet, for så å installere dem på nytt

- Avinstallere alle windowsoppdateringer som ble gjort i løpet av døgnet før problemet oppsto

- Kjøre spillet i window-mode

- Sette fargemodus til 16b

Alt uten hell.

Maskinvaren min er som følger:

Hovedkort: ATI Xpress 3200

CPU: AMD Athlon 64 X2 6000+

GPU: ATI Radeon HD 2900 XT

Minne: 2gb Kingston 2G-UDIMM 400MHz

Senere i dag skal jeg forsøke å komme til bunns i problemet ved å sette inn skjermkortet til en kompis, siden jeg frykter at det kan være et hardwareproblem. Inntil da setter jeg stor pris på eventuelle innspill som kan belyse problemet videre! På forhånd takk:)

Edit: Fant løsningen! Flyttet kortet til et annet PCIe-spor, og nå går alt som smurt. Sært...

Endret av Tobaias
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...