jakbones Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei, jeg har akuratt begynt som lærer på en videregående skole. Klassen min har akuratt hatt en prøve med totalt 60 poeng. Så det jeg lurer på er hvilke karakter jeg skal gi til hvor mange poeng? er det noen erfarne lærere som vet et prosentanntall man må ha rett for å feks få en 3er? - En noobe lærer :-) Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei, hei Lykke til som lærer da Jeg vet ikke hva som er for en 3er, men kanskje rundt 50% da 3er er halveis på skalaen? Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det finnes ikke noen faste regler for slikt. Lenke til kommentar
jakbones Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Det finnes ikke noen faste regler for slikt. i know, men greien er at jeg har 0 erfaring Jeg må bare vite sånn ca hva jeg skal gi Så ikke elevene får HELT feile karakterer.. Lenke til kommentar
Mariofrans Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har du ikke noen andre lærere som du kan snakke med? Læreren vår har alltid møte med andre lærere for å diskutere poengskalaen Lenke til kommentar
Patience Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og dermed vil det være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Tråden bryter også med tre-ords-regelen. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. Om du ikke endrer emnetittel kan tråden bli stengt. Når endringen er gjennomført er det flott om du bruker -knappen ved dette innlegget slik at en moderator raskere får fjernet denne moderatormeldingen. Reaksjoner og spørsmål rundt moderering skal gjøres på PM, ikke i tråden. Lenke til kommentar
henbruas Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvilket fag og hva slags prøve er det snakk om? Lenke til kommentar
HValder Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 No er ikkje eg lærar, men dersom du har ein skala frå ein/stryk til seks og du kan oppnå maksimalt 60 poeng er det for meg ganske åpenbart hvilken poengsum som tilsvarar hvilken karakter. Unntaksvis er kanskje seksaren som, imo, berre bør gis dersom du har 57/58+. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå