kribjo Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei. Kona har en HTC Hero (ROM Upgrade for HTC Hero_2.73.405.5), kjøpt fra Komplett.no når den kom i nettbutikken. Jeg har en HTC Magic selv. Saken er at mobilen til kona av og til ikke lager ringelyd når noen ringer. Den kan ligge på stuebordet og bare blinke når det ringer, men ingen lyd. Noen minutter etterpå ringer kanskje noen andre og da kommer det ringelyd. Vi har en Nissan Qashqai+2 med Bluetooth i bilen. Både Hero'en og Magic'en er paret med bilen. Når så kona er ute og kjører (eller jeg med hennes mobil, har testet) og Heroen ringer og en svarer med Touch skjermen i bilen så er det ingen lyd ut eller inn, men samtaleklokka går. Jeg har ikke dette problemet med Magic'en min. Det er jo samme hardware i både Hero og Magic bortsett fra skjerm og noe annet. Innstillingene er også helt like. Navn på telefon i Bluetooth instillinger er jo ulikt da, men navnene har ikke norske tegn, spesialtegn etc. Er det noen som har noen tips? Bjørn Lenke til kommentar
thklinge Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Tror dette må skrives opp på at Bluetooth på Android generelt er ganske sjabbye saker. Jeg må ofte (annen hver dag?) deaktivere og aktivere Bluetooth for å få den til å koble til bilen igjen. Noen ganger må jeg også skru telefonen av / på for å få den tilkoblet bilen igjen. Feilen ligger ikke i bilen, det var _aldri_ et problem med min forrige telefon, Xperia X1. Vi får håpe på en bedre implementering av BT i Android v2.0 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå