gregalot Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ja hallo der. Fikk nye deler til pcen i posten her i går; Hovedkort RAM CPU Harddisk I tillegg har jeg et Sapphire Radeon HD4850 512mb og OCZ StealthXstream 600w psu. Problemet er at pcen henger seg opp i ny og ned. Av og til henger den seg på selve Windows loading bildet og noen ganger har jeg kunne spilt MW2 og andre spill i en god stund før pcen plutselig henger seg opp. Det kommer ikke noen error eller bluescreen, bildet bare fryser seg og må holde inne strømknappen for å få slått av pcen. Har prøvd Windows XP 64, Windows 7 64 og Vista 64 og det samme skjer i alle tre. Sjekka loggen i Windows 7 og der sto det ikke noe annet enn at pcen ble slått av med å holde knappen inne. Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vrien denne her. Tenkte først at det kunne være for lite strøm, men 600w burde holde i massevis. Det er bare å starte feilsøking av hardware. Jeg ville starta med RAM'en. Lenke til kommentar
gregalot Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Vrien denne her. Tenkte først at det kunne være for lite strøm, men 600w burde holde i massevis. Det er bare å starte feilsøking av hardware. Jeg ville starta med RAM'en. Har nå prøvd med å ha bare en av ram brikkene i hver enkelt slot hver for seg og det er fortsatt samme problemet. Har prøvd to forskjellige skjermkort også, samme problemet. Endret 13. november 2009 av gregalot Lenke til kommentar
k1mzor Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Da har du CPU, hovedkort og strøm igjen. Dette er hardware relatert, og ikke OS relatert, siden du har prøvd med forskjellige uten hell. Endret 14. november 2009 av k1mzor Lenke til kommentar
gregalot Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Da har du CPU, hovedkort og strøm igjen. Dette er hardware relatert, og ikke OS relatert, siden du har prøvd med forskjellige uten hell. Er nok neppe strømforsyninga med tanke på at det funket med den forige pcen. Vel og merke at pcen har stått på i snart 2 timer i BIOS uten at den har hengt seg enda. Vet egentlig ikke om dette sier så mye, men er bare glad for at jeg slipper å restarte den hele tiden. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg syns det begynner å bli mange Intel P55 hk som er ustabil, mulig dette ikke ordner seg før det kommer flere bios oppdateringer. Hvis det ikke er en hardware feil da. Du får leite om du finner P7P55-M i forskjellige forum, hvor dem har funnet bios instillinger som kanskje fungerer. Du kan jo begynne med å gi ram 1.64V, og loadline calibration enabled. Jeg har en mistanke at ram ikke har de rette bios instillingen. Så prøv å boot opp med Memtest86+ V4.00, brenn det med ImgBurn v2.5.0.0, bruk Write an image file to a disc. Kjør test. Og jeg går ut i fra du har ram i de blå ram slottene! Så litt gjennom bios menyen din, prøv dette. Ai Tweaker: Ai overclock tuner "Manual" Intel SpeedStep "Disabled" Intel TurboMode "Disablet" Dram Voltage "1.64V" aldri høyere! Advanced, CPU Configuration: C1E Support "Disablet" Activate Processor Cores "All" Intel SpeedStep "Disabled" Intel TurboMode "Disablet" Intel C-STATE "Disablet" Endret 14. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
drbuggs Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Flere som har hatt problemer med kombinasjonen P55 chipset og i5. Skrev her https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1165362&hl= hva jeg gjorde med et gigabyte hovedkort for å få maskina til å gå. Edit; Fint om du raporterer om du finner innstillinger som funkert. Mange her som strever med dette chipsettet Endret 14. november 2009 av drbuggs Lenke til kommentar
gregalot Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Jeg syns det begynner å bli mange Intel P55 hk som er ustabil, mulig dette ikke ordner seg før det kommer flere bios oppdateringer. Hvis det ikke er en hardware feil da. Du får leite om du finner P7P55-M i forskjellige forum, hvor dem har funnet bios instillinger som kanskje fungerer. Du kan jo begynne med å gi ram 1.64V, og loadline calibration enabled. Jeg har en mistanke at ram ikke har de rette bios instillingen. Så prøv å boot opp med Memtest86+ V4.00, brenn det med ImgBurn v2.5.0.0, bruk Write an image file to a disc. Kjør test. Og jeg går ut i fra du har ram i de blå ram slottene! Så litt gjennom bios menyen din, prøv dette. Ai Tweaker: Ai overclock tuner "Manual" Intel SpeedStep "Disabled" Intel TurboMode "Disablet" Dram Voltage "1.64V" aldri høyere! Advanced, CPU Configuration: C1E Support "Disablet" Activate Processor Cores "All" Intel SpeedStep "Disabled" Intel TurboMode "Disablet" Intel C-STATE "Disablet" PCen starter ikke uten rammen i de blå slotene Har prøvd alt dette og så langt ser det ut som at det funker, memtest fant ikke noe feil. Forresten, vil dette ha en merkbar effekt på ytelsen av pcen? Endret 14. november 2009 av gregalot Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hvis du vil sjekke om pc'en er blitt stabil, så prøv OCCT Perestroïka, kjør 1 times tester.Før du starter noen tester, så sett Max CPU Temp til 73'C i options i OCCT, og bruk Built-in software til målinger, og ikke kjør noen andre temp program samtidig med occt. Forresten, vil dette ha en merkbar effekt på ytelsen av pcen? Det du har gjort med de bios justeringene, er at du har skrudd av strøm spare tullet, og Intel TurboMode som klokker opp cpu til 2.8GHz av og til, men å klokke opp en pc som er ustabil, er ikke så smart. Det var grunnen til at jeg ville du skulle disable den. Nu fungerer cpu bare på 2.66 GHz, og virrer ikke opp og ned! Endret 14. november 2009 av ask99 Lenke til kommentar
gregalot Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hvis du vil sjekke om pc'en er blitt stabil, så prøv OCCT Perestroïka, kjør 1 times tester.Før du starter noen tester, så sett Max CPU Temp til 73'C i options i OCCT, og bruk Built-in software til målinger, og ikke kjør noen andre temp program samtidig med occt. Forresten, vil dette ha en merkbar effekt på ytelsen av pcen? Det du har gjort med de bios justeringene, er at du har skrudd av strøm spare tullet, og Intel TurboMode som klokker opp cpu til 2.8GHz av og til, men å klokke opp en pc som er ustabil, er ikke så smart. Det var grunnen til at jeg ville du skulle disable den. Nu fungerer cpu bare på 2.66 GHz, og virrer ikke opp og ned! Ok, tusen takk for hjelpen! Ser ut som alt fungerer så langt, har ikke hatt en eneste kræsj etter uttalige restarter osv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå