super_1990 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Her er modellen: Acer M5630 Da ville jeg ha anbefalt deg å laste ned og bruke bios flasheren fra Acer hjemmesiden du har funnet, bare extract begge mappene .zip fila i en og samme mappe og kjør AFUWIN.exe, denne vil flashe i bios i windows i stede for å flashe i bios som tidligere nevnt, dog det sies at det er en litt mer risk å flashe i windows, men jeg har selv aldri hatt noe problem med det selv. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Det gikk ikke, det kom opp ERROR: Loading driver. Edit: Skal jeg prøve i bios? Endret 23. november 2009 av Faleide Lenke til kommentar
super_1990 Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Det gikk ikke, det kom opp ERROR: Loading driver. Valgte du R01-C1-Windows? R01-C1-Windows.zip er den nye biosen, AFUWIN4.23.zip er det programmet som gjør flashe jobben for deg, for at dette skal fungere må alle filene som er pakket ned i AFUWIN4.23.zip og R01-C1-Windows.zip legges i samme mappe for at det skal fungere, fort å gjøre feil der. Edit: Skal jeg prøve i bios? Ja, men jeg er desverre ikke sikker på hvordan flashe toolen til Acer fungerer i Bios, men er sikkert ikke vanskligere enn den til gigabyte, bare andre hotkeys etc for starte opp flashe toolen til Hovedkortet. Lenke til kommentar
medlem-156941 Skrevet 23. november 2009 Forfatter Del Skrevet 23. november 2009 (endret) Jeg har prøvd alt jeg kan i Windows, skal prøve i Bios nå Edt: Jeg prøvde i bios, men når jeg kom til der jeg skulle "finne" minnepennen ( i f. eks. M:, A:, B:), gikk det ikke. Er det sikkert at det kan vere bios som hindrer maskinen i å starte? Det er sånn at når jeg trykker på på-knappen skjer det ingenting, alt er dødt. Endret 24. november 2009 av Faleide Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå