Gå til innhold

Skal ha ny PC...

Anbefalte innlegg

jeg vil først stille noen spørsmål.

når jeg skal ha Skjermkort, hvilket merke er best? og det samme med harddisk, WD elr Seagate? (maxtor orker jeg ikke)

så kommer PCn jeg tenkte på:

Kabinett: Chieftec Matrix Medium Tower m/dør Sølv Kabinett m/360W MX-01SL-D P4 / AMD

Hovedkort: Asus A7V8X-X Hovedkort Socket A DDR LAN VIAKT400, ATA/133, ATX, USB2.0, 8X AGP

Prosessor: AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz busSocket A (Barton) prosessor, 512kb BOXED (lurer på om det lønner seg og kjøpe den unboxed, kjøper vifte selv?)

Harddisk: Western Digital Caviar 80GB IDE 7200RPM Special Edition 8MB cache WD800JB

Minne: Corsair XMS2700 DDR-DIMM 512MB PC2700 32Meg x 8, CAS 2-3-3-6-T1, 333MHz

Skjermkort: Asus V9280 GeForce4 Ti4200-8X 128MB DDR AGP, (V9280/TD) DVI, Tv-Out, Retail

Lydkort: Creative Soundblaster Live! Player 5.1 Lydkort PCI Bulk

DVD Rom: Sony DVD-spiller IDE 16x/40x Bulk, DDU1612-10

CD Brenner: Sony CD-brenner IDE 52x/24x/52x (CRX220E1-10) Intern Bulk, uten software

Headset: (unødvendig og ta med her :) ? ) Logitech Stereo USB Headset 20 Retail

Tastatur: Logitech Internet Navigator Keyboard SE (Norsk Versjon), PS/2 og USB, Retail (bare for og få med alt liksom... ;) )

denne PC'n kom på 7378,- det er ve igrunn gasnke billig...?

om noen ser noe som ikke passer eller lignende, vær hyggelig og si ifra, for jeg er ikke den største eksperten innen Hardware, samme med gode tips, bare og spytte ut... :) takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gi f... i Corsair, kjøp TwinMOS PC3200 mwinbond...

Og spar deg for å kjøpe DragonMatrixScorpio a...

ALLE har det, utrolig kjedelig...

Og jeg ville hivd på ett Audigy...

PS! Det tastaturet er konge! er på min 5 mnd nå, å gliser fortsatt :D

Lenke til kommentar

ZkedaR: hva alle andre har, intresserer meg seriøst midt oppi rævva : Matrix kabinettet er et godt alternatvi spørr du meg... det er vel en grunn til att alle har det?

men hmm...skal jeg kjøpe ATi elr GeForce...?

by the way, takk for tips :)

Lenke til kommentar

notert. men jeg lurer på noe (ikke glem at min peiling på hardware = 0)

ok, når det står at hovedkortet har en maks databushastighet på 333MHz, betyr det da at jeg foreksempel ikke kan ha et minne som har mere en 333MHz ?

Lenke til kommentar

okey..blir nok ikke noe ATI radeon 9700, Asus GeForce 4 Titanium 4200 er billig, 1200 elr no..og det holder jo i massevis...uansett bare kjøper ejg meg nytt kort om 1 år eller noe ;)

men er "regelen" slik: maks databshastighet 333Mhz = at du kan ha maks 333Mhz på Ramet ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...