dfilanpart Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei Har fått en merkelig oppstarts mld av pc'en min nå de siste dagene. Den sier at DES er skrudd av og at jeg må bruke DES aplikasjoner for å skru den på.. jeg har da ikke peil på hvor jeg skal finne det. har sitti å prøvd nesten alt i BIOS nå.. men kan ikke finne noe som heter DES.. i manualen står det ingen ting om det heller.. og fyren jeg snakka med på netshop hadde aldri hørt om det før.. så alt han gjorde var å sende meg en link til dette forumet: http://forums.tweaktown.com/f69/ga-e7aum-d...n-reboot-30684/ hovedkortet er et Gigabyte GA-EX58-UD5P/GA-EX58-UD5 håper det er noen der som kan hjelpe meg.. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) DES (Dynamic energy saver) er gigabyte sin strømsparingsfunksjon. På HK er det helt sikkert 6 ledlys som angir hvor mye strøm som spares. Last ned dynamic energi saver herfra(linken gjelder for vista og win 7 både 32 og 64 bit): http://www.gigabyte.com.tw/Support/Motherb...=2958#anchor_os Endret 13. november 2009 av L O G I M A N Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Ja, det er en del led lys som lyser på hk'et de slutter å lyse etter en stund.. Og gjør at jeg ikke kommer meg lengre og alt stopper opp. Så hvordan skal jeg få instalert dette uten at jeg er i vista? Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Får du ikke engang installert software? Da er det eneste alternativet reinstall. Jeg synes slike strømspare programmer er mer heft enn noe annt, så unngår de om det er mulig. Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 problemet starta da jeg var i gang med å reinstalere vista. for å få opp hastigheten. men det ble vist bare verre.. -.- Lenke til kommentar
dfilanpart Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Nå har jeg endelig klart å løse det hele! ved å gå inn i BIOS og aktivere at jeg bruker USB tastatur og mus og ikke PS2. da fikk jeg klikka meg videre og fikk instalert ferdig vista og dermed også instalert det manglede driveren og siden har jeg ikke sett mere til den feil mld. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå