Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ex.phil eksamen ved ntnu

Anbefalte innlegg

Hei forumet:)

Mine første eksamner ved ntnu er like rundt hjørnet og jeg begynner nå å få litt eksamensnerver her.. :p

Sitter da her og titter på den enorme boka til Dybvig&Dybvig og lurer på hvordan i all verden ex.phil.eksamen skal gå :roll: Har nesten ikke lest i boka og tviler på at jeg kommer til å få særlig tid til det, vil heller prioritere linjefagene! Har hvert på alle forelesningene og besvart alle øvingsoppgaver, men føler meg ikke særlig godt forberedt uansett.

Det jeg vurderer er kun å pugge øvingsoppgavene mine, siden jeg har snakket med noen eldre studenter og de har gjort det samme selv.

Men: her om dagen sa en av seminarforeleserene at man ikke kom til å få noen om filosofene på øvingsoppgavene på eksamen, siden disse da var "oppbrukt".

Såå... er dette noe de kun sier for å skremme stakkars rådville studenter, eller hva tror dere?

Hvordan forbredte dere til deres ex.phil eksamner?

På forhånd takk for svar ;)

Endret av virre90
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ikke for å være demotiverende, men Dybvig & Dybvig er ikke spesielt enorm :)

Jeg forberedte meg til ex.phil. ved å gå i forelesningene og skrive øvingsoppgavene. Litt usikker på om jeg hadde så mye utbytte av de forelesningene, men jeg er nå engang en forelesningsperson - jeg liker å gå i dem. Seminarene var i alle fall til god hjelp da jeg skulle skrive øvingsoppgavene.

Leste også gjennom boken en gang før eksamen, men selve eksamensoppgaven var veldig lik en av øvingene, og det var nok til syvende og sist det jeg skrev om i øvingene jeg lærte mest av uansett. På dette tidspunktet bør det vel nevnes at jeg ikke akkurat fikk noe direkte strålende eksamensresultat i ex.phil., men i akkurat det faget er jeg ikke så voldsomt misfornøyd allikevel.

Ellers er du vel ikke akkurat alene om å ville prioritere linjefagene, det er nok meget vanlig. En foreleser jeg hadde i et linjerelevant fag i første semester sa også at vi var heldige med at vi hadde et par fag i første semester som ikke krevde all verden av innsats. Mange fulgte nok opp dette ved å nedprioritere ex.phil.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Sitter og leser til exphil eksamen jeg også, men jeg ble overasket over at det ikke er lov å ha med seg noen hjelpemidler? Jeg har lest igjennom boken en gang, men jeg kan ikke si jeg kan fortelle stort utifra kun hukommelsen, det hadde i så fall kun blitt i grove trekk om de største filosofene :S Hva er grunnen til at man ikke kan ha med noen hjelpemidler? Fryktelig overgang fra videregående :S

En annen sak jeg stusset litt på som fersk student er at vi nå er tilbake til penn og papir? Å skrive på bærbar pc er ikke lov? Jeg var med på et pc-prosjekt på videregående, alt ble gjort på pc til og med tentamen og eksamen, at jeg nå må dra fram min forferdelig håndskrift og lære å skrive for hånd på nytt syns jeg er dårlig gjort :( Hva er grunnen til dette? Å skrive på en pc er jo langt raskere og mer praktisk på alle mulig måter.

Endret av Plecto
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...