Ducklink Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei jeg har en server jeg kjører xp på, så får vi bare en ip adresse av vår isp. Vi er ikke helt glad i NAT funksjonen på routeren vår, så er intressert i å sette noe opp på serveren. Det jeg trenger er et program som deler ut ip adresser (og internett)til pcene på nettverket. Men pr dags dato har bare serveren 1 nettverkskabel. Er det mulig å få internett inn og sende ip adresser ut på samme switch ? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Men pr dags dato har bare serveren 1 nettverkskabel. Er det mulig å få internett inn og sende ip adresser ut på samme switch ?Interresant spørsmål i grunn. Problemet (i xp professional) er at funksjonen "deling av internett-tilkobling" krever TO fysiske nettverkskort. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 setter du opp en virtuel maskin i virtualbox kan du tildele flere nettverkstilkoblinger over samme kabel til den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå