Autofokus Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Heia! Har et Nikon D90 med 18-105 og 50 f/1,4 glass. Har lyst på et objektiv (fastoptikk) som funker bra til innebilder. Kanskje brennvidde et sted mellom 14-30mm? Har kun tre høvdinger i budsjett (fire-fem?) Noen gode forslag? Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nikon har selv ikke noe lyssterk optikk med de brennviddene. Det nærmeste er 35mm f/1.8 som du får til 2 høvdinger. Veldig god optikk for pengene, men litt for trang etter mitt (og ditt) syn. Sigma 30mm f/1.4 EX er muligens det eneste du får som møter kravene dine. Og dette er egentlig en optisk perle, prisen tatt i betraktning. Er veldig fornøyd med min Canon-utgave, men skulle gjerne hatt et ørlite grann videre utsnitt. Det vil du jo få på ditt Nikon-hus, i og med at cropfaktoren er 1,5 mot 1,6 på Canon Lenke til kommentar
Autofokus Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Takk for svar! Ser litt på Tokina AF 12-24 mm. Okey, så er det ikke fastoptikk, men det høres ut som et bra objektiv, etter det jeg har lest. Brennvidden tiltaler meg, men er det lyssterkt nok til innebruk? Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 med f/4 blir du nok nødt til å bruke blits, hvis vi snakker om inne som i normale bolighus med normal belysning. Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Sigma har en 28/1.8 som jeg har hørt rykter om at er ganske god. Kanskje den er egnet? Lenke til kommentar
Noggie Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Sigma har en 28/1.8 som jeg har hørt rykter om at er ganske god. Kanskje den er egnet? Har den til min D700, og er meget godt fornöyd. Relativ skarp, kjapp fokus (haenger kanksje sammen med fokusmotoren in D700), og rolig bokeh. Plus quasi makro funksjonen kan vaere morsom. edit sier: Sigma har ogsä en 20 og en 24mm i samme serie, men har ikke prövd de. Endret 15. november 2009 av Noggie Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå