espinho Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Har Google Chrome, hatt det i 3 måneder(ny data) og har veldig greit internett uansett hvor jeg er, men er jeg hjemme på nettet går det av og til VELDIG sent, og det kommer opp feilmelding til tider fordi det går så seint. Har ikke noe problemer med hverken Skype eller msn, men når det kommer til internett(explorer, firefox og chrome) har jeg problemer. Skal jeg se noe på "Surfthechannel" som tar 40 minutter bruker jeg 2 timer bare for at den skal buffre. Problemene begynte etter at "byen" vår ble utsatt for en blackout da et tre falt på en strømmledning. Jeg har snakket med andre, og virker som det kun er vi som har et problem. Har først trodd at det var ruteren etter som jeg kun sitter på trådløst, men da jeg koblet meg til lokal tilkobling i modemet gikk det like seint. har sett litt på denne siden: http://www.billigbredband.no/vanlige_problemer.php og lurer på om noe av det kan hjelpe. Tenker helst på reinnstalering av modem/brannmur. Tar dette mye tid? Er det vanskelig? Så har jeg en annen tanke, men denne tror jeg er dum. Jeg har OfficeScan som anti-virus, det er ikke veldig bra, men jeg driver ikke å prøver å skaffe meg virus heller.. Har ikke scannet PCen på 1 måned eller noe slikt, har en liten mistanke om at jeg har virus, men kan dette evt. påvirke hastigheten? Håper på behjelpelige svar Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det er jo greit å scanne maskinen for virus. Microsoft har gratis antivirus som har fått gode skussmål nå forresten. http://www.microsoft.com/Security_Essentials/ Har du XP så bruk en online virusscanner. http://housecall.trendmicro.com/ Start maskinen i sikkermodus med nettverk før du scanner og vær obs på at endel virus kan ødelegge virusprogrammet ditt. Du kan teste DNS ved å prøve mot VG. Fungerer http://193.69.165.21 og ikke http://vg.no så har du problemer med DNS. Du kan prøve kommandoen: ipconfig /flushdns og prøv også å sette DNS direkte i din egen PC. Du kan f.eks sette den til 195.159.0.100 som tilhører Powertech (åpen DNS). How-to finner du nederst på nettverkssiden min. Endret 13. november 2009 av la7dfa.com Lenke til kommentar
espinho Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Jaok, takk foreløpig Det med virus er egentlig intet problem ettersom jeg får IKT personell på skolen til å fjerne dem/formatere gratis.. men hva mener du med å starte maskinen i sikkemodus før jeg scanner? har anti-virus nå, har funnet virus før som jeg lett fjernet selv.. Men prøvde både http://193.69.165.21 og http://vg.no og begge fungerte, gikk litt sent, men de funket. Det som er problemer er at det går sent. Klarer fint å komme inn på nettsteder, men noen ganger tar det litt tid.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvis det går tregt på begge de, så er det enten nettverk eller PC som er problemet. Hva er det som er tilkoblet på nettverket ditt? Har du trådløsnett uten kryptering eller med WEP? Prøv en test av hastigheten din: http://speedtest.net og se om du får det du skal ha. Trykker du ctrl_alt_delete og velger nettverk, så ser du hvor mye trafikk som går på maskinen din. Fordelen med å scanne i sikkermodus er at virus ikke er aktivt og er lettere å fjerne. Lenke til kommentar
espinho Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 vel altså min gode venn.. det har seg slik nå, at nå funker ikke det trådløse nettet, sitter nå med lokal inngang i modemet.. kan sitte i routeren og, har testet, routeren funget via kabel, men ikke trådløst Trenger seriøst hjelp her.. skal ringe leverandøren i morgen(om de har åpen linje), men er greit her og, for skjønner du har litt peiling.. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du får prøve http://speedtest.net , slik at man vet om du får den farten du skal ha. Se også om du får samme hastighet i routeren og i modem. Lenke til kommentar
espinho Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Du får prøve http://speedtest.net , slik at man vet om du får den farten du skal ha. Se også om du får samme hastighet i routeren og i modem. har gjort det nå og det endte med 4,02 til å begynne med, og har snakket med NextGenTel(leverandør) og det virket greit en liten stund, men så forsvant internett(var enda på skype og msn) da jeg skulle til å ringe til NextGenTel igjen, men telefonen var død(antageligvis på grunn av forbindelsen) så jeg gikk til "hovedboksen" der telefon og internett er koblet til, presset ledningene hardt inn og akkuratt nå virker det igjen! Like før jeg mistet internett tok jeg en ny test, den viste o,32 og den andre viste 0,30.. da hadde jeg flyttet meg 3 meter, fra datarommet til stuen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 Du får prøve å teste litt mere i forhold til tilkobling og kabler når det skjedde noe der. Ikke bland inn nye faktorer ved flytte på maskinen osv. Gjør feilsøkingen enklest mulig... Lenke til kommentar
espinho Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 Du får prøve å teste litt mere i forhold til tilkobling og kabler når det skjedde noe der.Ikke bland inn nye faktorer ved flytte på maskinen osv. Gjør feilsøkingen enklest mulig... Takk for hjelp til nå Har internett som funker foreløpig og tror jeg kanskje har funnet problemer.. Visst jeg går fra routeren tilbake til modemet, ned til gulvet ligger den en hvit boks med 2 innganger og 1 utgang, følger jeg den videre kommer jeg til en hvit boks bygd inn i veggen, der er det kun 2 utganger, følger jeg den kommer jeg til veggen der telefonen etc er.. det hang sammen før, men ikke nå lenger, tror problemet ligger inni der.. Lenke til kommentar
espinho Skrevet 3. desember 2009 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2009 Har nå prøvd i en time å fikse det trådløse nettet på min jensen scandinavia side(har jensen scandinavia trådløst) og fikk ikke til, så tok jeg ut ledninga i modemet og inn i igjen og 20 sekunder etter det virket neettet plutselig helt fint igjen. Kan det da være modemet mitt som er ødelagt? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå