Gå til innhold

Tur til londo, Butikk og objektiv-valg

Anbefalte innlegg

Heisann folkens! lenge siden jeg har vært her inne nå.... *Pokkers skole* hehe.

Men som tittelen sier, så tenkte jeg å ta med dama til london på valentine, så tenker jeg å kjøpe ett nytt objektiv der borte (så blir det blir vin-vin for begge parter, hehe)

så jeg kunne godt tenkt meg ett portrett objektiv, men har ett par kriterier;

Skal kunne passe på Fullformat (tenker på å kjøpe enten 1D serien eller 5D til sommeren)

Litt Lengde (brennvidde) er greit

lyssterk (i forhold til brennvidde)

Det kan godt være ett zoom objektiv, men jeg vil ha god kvalitet!

mine tanker:

Canon EF 300mm: Det er dette jeg tenker på, muligens litt langt på crop kameraer. men jeg er vant til å bruk 135mm til portrett og helfigur, så det vil ikke bli noe problem ettersom jeg kun tar bilder utendørs.

Canon EF 200 2.8 L, har ikke lest så mye om dette objektivet, men det er billig og bra virker det som.

70-200 (2.8); virker som ett flott objektiv, muligens litt tungt. men det vil ikke bli ett problem, men er det skarpt nok?

og sist men ikke minst 85mm 1.2, dette høres ut som ett konge objektiv, men autofokusen er litt treg har jeg hørt, og blir da utelukket ettersom jeg skal også bruke det til sport og dyrebilder.

Pris. tja, noe rundt 10.000

Og HVILKEN butikk skal jeg handle i?det er veldig lenge siden jeg har vært i london nå, og husker nesten ingenting, så en nettside med informasjon hadde vært fint. også personlige erfaringer:) på forhånd takk for svar!:)

Mvh Markus L. Orlien

Endret av morlie
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...

Og HVILKEN butikk skal jeg handle i?det er veldig lenge siden jeg har vært i london nå, og husker nesten ingenting, så en nettside med informasjon hadde vært fint. også personlige erfaringer:) på forhånd takk for svar!:)

Mvh Markus L. Orlien

Akam hadde jo en egen artikkel om fotosjapper i London for ikke så lenge siden, værsågod.

Edit: Ikke så lenge siden viste seg å være 3 år plutselig - men forhåpentligvis stemmer noe av innholdet i artikkelen fortsatt.

Endret av Vortex Surfer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...