morlie Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Heisann folkens! lenge siden jeg har vært her inne nå.... *Pokkers skole* hehe. Men som tittelen sier, så tenkte jeg å ta med dama til london på valentine, så tenker jeg å kjøpe ett nytt objektiv der borte (så blir det blir vin-vin for begge parter, hehe) så jeg kunne godt tenkt meg ett portrett objektiv, men har ett par kriterier; Skal kunne passe på Fullformat (tenker på å kjøpe enten 1D serien eller 5D til sommeren) Litt Lengde (brennvidde) er greit lyssterk (i forhold til brennvidde) Det kan godt være ett zoom objektiv, men jeg vil ha god kvalitet! mine tanker: Canon EF 300mm: Det er dette jeg tenker på, muligens litt langt på crop kameraer. men jeg er vant til å bruk 135mm til portrett og helfigur, så det vil ikke bli noe problem ettersom jeg kun tar bilder utendørs. Canon EF 200 2.8 L, har ikke lest så mye om dette objektivet, men det er billig og bra virker det som. 70-200 (2.8); virker som ett flott objektiv, muligens litt tungt. men det vil ikke bli ett problem, men er det skarpt nok? og sist men ikke minst 85mm 1.2, dette høres ut som ett konge objektiv, men autofokusen er litt treg har jeg hørt, og blir da utelukket ettersom jeg skal også bruke det til sport og dyrebilder. Pris. tja, noe rundt 10.000 Og HVILKEN butikk skal jeg handle i?det er veldig lenge siden jeg har vært i london nå, og husker nesten ingenting, så en nettside med informasjon hadde vært fint. også personlige erfaringer:) på forhånd takk for svar! Mvh Markus L. Orlien Endret 13. november 2009 av morlie Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 London Camera Exchange er vel blandt de bedre; men jeg vet ikke hvor prisgunstige de er. Tom Lenke til kommentar
Vortex Surfer Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) ...Og HVILKEN butikk skal jeg handle i?det er veldig lenge siden jeg har vært i london nå, og husker nesten ingenting, så en nettside med informasjon hadde vært fint. også personlige erfaringer:) på forhånd takk for svar! Mvh Markus L. Orlien Akam hadde jo en egen artikkel om fotosjapper i London for ikke så lenge siden, værsågod. Edit: Ikke så lenge siden viste seg å være 3 år plutselig - men forhåpentligvis stemmer noe av innholdet i artikkelen fortsatt. Endret 13. november 2009 av Vortex Surfer Lenke til kommentar
morlie Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Tusen takk for artikkel! Og tusen takk for en fin sjappe tomsi! Nå har jeg noe å lese på i kveld! Lenke til kommentar
morlie Skrevet 16. november 2009 Forfatter Del Skrevet 16. november 2009 ingen som har noen tanker angående hvilket objektiv som er best til mine "kriterier"? Lenke til kommentar
C₈H₁₀N₄O₂ Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Personlig ville jeg nok tatt en 85/1.2, men hva du skal ha avhenger jo veldig av smak og behag mtp. brennvidde. Synes egentlig 70-200/2.8 høres ganske passende ut for deg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå