Gå til innhold

Videoanmeldelse: Borderlands

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har spillet på PS3 og syntes styringa går knall. Men det har mye med hvor mye fps man spiller på konsoll.

Etter noen hundre timer med ymse fps-spill begynner siktinga å bli temmelig heftig.

I Borderlands spiller jeg Hunter og det å snipe en fiende i skallen på lang avstand går smertefritt. Sniping og annen skyting når fienden enten løper mot deg - eller er på vei mot en kamerat går like lett som med mus og tastatur.

PS. Syntes også før at fps på konsoll var dritt. Men etter at KZ 2 tvang meg til å spille det på konsoll gikk det helt fint :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Er det rart siktingen er dårlig på videoen når han

ikke engang gidder sikte langs løpet på pistolen?

Dere burde jo heller finne en kar som er i stand til å spille

på konsoll. Jeg kan sikte bedre med føttene.

Det er lett å se at karen nesten aldri har vært borti konsoll før, mener nå jeg.

Lenke til kommentar
Det blir en påstand mot påstand, men jeg mener fremdeles at man kan. Folk er forskjellige.

Om man er ekstraordinært dårlig med mus, så kanskje. De beste med mus styrer mye bedre enn de beste med tastatur, for det første har mus mye bedre presisjon og hastighet kombinert. Absolutt ingen som er i eliten i forskjellige spill bruker joypad når de kan bruke mus, gode folk med mus slår gode folk med joypad, og spill som tillater at begge deler spiller mot hverandre sørger for auto-aim, nerfing av de som styrer med mus o.l, det er ikke uten grunn.

AtW

Lenke til kommentar
De beste med mus styrer mye bedre enn de beste med tastatur...

Du mente vel pad? Uansett.. setter man eliten mot eliten, er det mus og tastatur som går seirende i fra, jeg stiller meg ikke uenig i det, poenget var bare at noen er bedre enkelte steder hvor andre er dårligere og omvendt. For å ta første kommentar litt videre så er anmelder eksepsjonelt dårlig til joypadsikting, og burde kanskje heller anmeldt dette til PC og latt noen andre tatt seg av anmeldelsen til konsoll.. det kan nærmest gi et feilaktig inntrykk om spillet, at det f.eks. er vanskelig å styre, noe det ikke er.

Lenke til kommentar
Absolutt ingen som er i eliten i forskjellige spill bruker joypad når de kan bruke mus, gode folk med mus slår gode folk med joypad, og spill som tillater at begge deler spiller mot hverandre sørger for auto-aim, nerfing av de som styrer med mus o.l, det er ikke uten grunn.

AtW

Ja, vi så jo hvordan Halo tok av på PC.. Og hvordan GeOW tok av på pc.. Det er rett og slett smak og behag.

Lenke til kommentar
Absolutt ingen som er i eliten i forskjellige spill bruker joypad når de kan bruke mus, gode folk med mus slår gode folk med joypad, og spill som tillater at begge deler spiller mot hverandre sørger for auto-aim, nerfing av de som styrer med mus o.l, det er ikke uten grunn.

AtW

Ja, vi så jo hvordan Halo tok av på PC.. Og hvordan GeOW tok av på pc.. Det er rett og slett smak og behag.

Det kan godt ses på som smak og behag hva man liker, hva man spilelr best med er ikke smak og behag, folk spiller best med mus. Det har ingenting med salgstall å gjøre. Trodde ikke dette var en så veldig kontroversiell påstand akkurat.

AtW

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Eg kan lett tørre å påstå at min aim på data, som er above average på populære multiplayer servera(CS, Modern warfare osv), er betre enn aimen til ein topp konsollspelar.

Rett og slett grunna at tommelen er mykje mindre nøyaktig enn ei hand.

Det folk kanskje ikkje er klar over er at skytespel på konsoll har autoaim samt fleire element for å kompansere for ein dårlig aim-opplevelse.

Men eg må presisere at eg ikkje nektar på at folk kan bli god i å aime med ein gamepad.

Lenke til kommentar
  • Opprett ny...