Gå til innhold

Sperre Spotify fra router

Anbefalte innlegg

Hei.

Eg har et problem med at mange folk i huset (har hybelbuera) sitter på spotify og hører på musikk hele dagen. Det er irriterende for meg, eg som er aktiv gamer og er avhengig av et stabilt internett. Eg bur ikkje akkurat i "byen" så den beste internett linjen eg kan få er 4Mb/0.5Mb og det har eg. Derfor eg spørsmålet mitt, hvrodan kan eg sperre spotiy fra Telenor sin speedtouch THOMSON ST780 router?? eg har vert inn på routeren og sett litt rundt og googlet litt, men finner ikke ut hvordan eg skal gjøre det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dere kan jo ikke forvente at NGT kan utføre magi på linjer som er nesten dobbelt så lange som man normalt leverer ADSL på. Produktet de leverer er jo OK, men når kabelkvaliteten ikke er bedre enn normalen, så blir det fort ustabilt.

Prøv å sperre port 4070 (brukes til innlogging og streaming), den bruker flere tilfeldige porter rundt 15000 men ser ut som at 4070 brukes fast til innlogging og streaming.

Lenke til kommentar

spørs vel hvor glad jeg hadde vært om huseier hadde sperret for spotify, fordi han selv skal spille.... spesielt hvis hybelen er leid ut med "internett inkludert".

hvorfor ikke heller strupe linja generelt, slik at hybelboeren har sin kvote, og du din... og når ikke hybelboeren hører på spotify, så får du ekstra?

Alternativ 2: du skaffer et eget internettabonnement til hybelen. Hvis leiligheten ble leid ut med "internett inkludert" så har du vel ikke noe valg. Jeg hadde iallefall ikke funnet meg i at du sperret for noe av det jeg bruker mest, som atpåtil er lovlig, fordi du selv skal spille. Spesielt når det ikke var opplyst om dette før.

Endret av Andre1980
Lenke til kommentar

skriv 10.0.0.138 i nettleseren din - logg inn med bruker navn og passord hvis du må - nå er du inne i rutern så let litt..

hadde en speedtouch ruter men den har "pangsjonert" seg men hvis du ikke greier og finne ut av det skal jeg se om jeg finner det ut på den :-)

Lenke til kommentar
skriv 10.0.0.138 i nettleseren din - logg inn med bruker navn og passord hvis du må - nå er du inne i rutern så let litt..

hadde en speedtouch ruter men den har "pangsjonert" seg men hvis du ikke greier og finne ut av det skal jeg se om jeg finner det ut på den :-)

eg har vert en tur inne på routeren og letet litt, eg har noe som heter game og & Application Sharing, men der klarer eg bare å opne porter som er stengt :-/ så trenger litt hjelp med å stenge

spørs vel hvor glad jeg hadde vært om huseier hadde sperret for spotify, fordi han selv skal spille.... spesielt hvis hybelen er leid ut med "internett inkludert".

hvorfor ikke heller strupe linja generelt, slik at hybelboeren har sin kvote, og du din... og når ikke hybelboeren hører på spotify, så får du ekstra?

Alternativ 2: du skaffer et eget internettabonnement til hybelen. Hvis leiligheten ble leid ut med "internett inkludert" så har du vel ikke noe valg. Jeg hadde iallefall ikke funnet meg i at du sperret for noe av det jeg bruker mest, som atpåtil er lovlig, fordi du selv skal spille. Spesielt når det ikke var opplyst om dette før.

når det gjelder hybelbuere som bruker internettet mitt så det ikke går and å bruke så bare sperrer eg de ute, eg bryr meg ikke. men det er hybel uten internett så den internetten de får er bare en liten bonus. strupe internettet, jo har prøvd det, men går ikke med min router...

Endret av enden
To innlegg på rad flettet til ett :)
Lenke til kommentar
Hva med å skaffe seg et bedre nett?

Telenor er ikke nødvendigvis det beste alternativet, sjekk om Ngt eller ventelo har eget utstyr i sentralen så kan de sansynligvis levere høyere upload (vet NGT har 4mbit med 1mbit upload).

Hvor i landet gjelder dette?

eg bur i Sogn og Fjordane i Vågsøy kommune, eg har sjekket opp med andre leverandører, men telenor er de eneste som kan levere. Ventelo, Nextgentel, enivest kan ikke levere :-/

Lenke til kommentar
Jeg tror nokk ikke at noen her inne vil hjelpe deg med å sperre ute leietagerne dine fra Spotify bare for at du lagger på et spill.

Dette blir litt for dumt!

Du er nokk på egenhånd.

Spill er viktig for meg. I dag er ikke spill bare et spill lenger. Har du hørt om E sport?? enkelte spill er blitt til sport, folk spiller for å vinne store summer penger og neon har det som en hobby. eg deriblant er litt av begge. eg spiller kamper og lignende for å bli god og vinne penger, så lang har det gått ganske bra. derfor trenger eg litt hjelp her...

Lenke til kommentar

Siden internett er en bonus du gir leietaker burde du heller snakke med den/de og si at om ikke bruk av spotify, bittorrent osv opphører får de skaffe sitt eget abonnoment.

Om de ikke følger dine rettningslinjer setter du passord på og de får seile sin egen sjø.

Skjønner ikke hvorfor dere er så negative til å hjelpe han, da han tydelig har sagt i fra at internett ikke er inkludert i leien, men bare en bonus han gir for å være snill.

Endret av Zeonid
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...