kristinam Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg har kjøpt Samsung Jet i dag, og er veldig fornøyd så langt. Koblet meg til hjemmenettet med wifi, noe som funker strålende. Så ble jeg usikker - dersom jeg går på nettet (la oss si Facebook-appen), vil telefonen automatisk velge wifi å koble til med? Eller vil den bruke noe som bruker penger? Altså - hvordan vet jeg om mobilen bruker penger eller ikke? Jeg prøvde å koble av wi-fi, og så se om det var noe forskjell. Men den grønne nettverks-"fanen" øverst lyste grønt selv om wifi var av. Hmm.. Jeg vet at wifi er gratis altså. Men hvordan vet jeg om det er det den bruker. Hjelp? Føler meg litt teit som spør om dette, men ble så usikker. Lenke til kommentar
Alexandre Skrevet 5. desember 2009 Del Skrevet 5. desember 2009 (endret) Det er ikke noe dumt spørsmål. Jeg har nettopp fått HTC HD2 og lurer på nøyaktig det samme. Hvordan vet jeg om den bruker mitt trådløse nettverk eller Telenor når telefonen oppdaterer vær- eller facebookdata eller når jeg bruker internett eller sender e-post? Kan dette stilles inn, og finnes det en måte å kontrollere dette på? Manglende kunnskap om dette kan vise seg å bli unødig dyrt. Endret 5. desember 2009 av Alexandre Lenke til kommentar
backup Skrevet 6. desember 2009 Del Skrevet 6. desember 2009 Desverre, Samsungen prøver ikke uten videre først wifi hvis wifi er åpnet slik som for eksempel W995 gjør. Man må gjøre nettverket sitt til en del av Internett browserens såkalte profil. Først da vil browseren når man åpner den, automatisk bruke wifi hvis nettverket er innen rekkevidde og det er samsvar mellom sikkerhetsinstillingene på ruter og mobil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå