Gå til innhold

Gaming-PC til 9-10k. Allerede satt opp, andre forslag?

Anbefalte innlegg

Skal da få bygget meg en gaming-PC som skal ta de fleste(alle) spill på High...

Den skal i hvertfall holde i 2 år.

Her er listen over de komponentene jeg har satt opp, vil gjerne høre hvis noen har noen andre forslag enn det jeg har satt opp. Som sagt så vil jeg max bruke 9-10k på den.

Hovedkort: MSI X58M, Socket-1366, mATX, DDR3, GbLan, Firewire, 2xPCI-Ex(2.0)x16

(eneste kravet jeg har til hovedkort er at det har 2xPCI-e X16)

CPU: Intel Core™ i7 Quad Processor i7-920

Skjermkort: Radeon HD 5870 1GB GDDR5

Minne: Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9

Harddisk: Western Digital Caviar® Black™ 500GB, 32MB Cache, 7200RPM

PSU: Chieftec A-135 Series 850W PSU

CPU-vifte: Zalman CNPS9500LED Ultra Quiet

Ser dette oppsettet bra ut, eller er det noe som bør byttes ut?

Vil ha 2xPCI-e x16 grunnet at jeg regner med at jeg kjøper meg en HD5870 til senere og kjører i Crossfire. Kabinett og skjerm har jeg.

Bør jeg heller gå for socket 1156 på HK og CPU(i5 860)?

Leste at den ikke var så fremtidsretta...?

Endret av Nesset
Videoannonse
Annonse
jeg er ikke akkurat verdens beste i dette temaet men jeg ville byttet ut skjermkortet med et Nvidia Gforce GTX eller noe sånt.. (hvis det passer inn med hovedkortet, da)

Uenig. Har ikke noen tester her nå, men alt tyder vel på at 5870 er det beste kortet på markedet i dag.

om du får tak i det så hehe

tingen er at du neppe får tak i et 5870 før jul og sannsyneligvis ikke før nyttår. og da kommer gt300 ut også. Hvordan det vil bli vet man ikke. Men som vanlig vil det vel være overpriset. 5890 skulle orginalt komme før jul også men det er vel blitt utsatt til etter nyttår også.

ville ha gått for "parret" 6 gb ddr3 ram for å utnytte 3 kanals minnet som er en av grunnene til å gå for 1366 platformen til å begynne med. Det vil si at for å utnytte 3 kanals minne må man ha 3 og 3 brikker av lik ram. alla 3x1 gb 3x2gb eller 3x4gb

framtidsretta preiket rundt 1156 er for det meste pisspreik.

Det eneste jeg har sett av legitim kritikk er at det er mangel på 2x "16x pci-e" slotta HK for 1156. De har den gimpa versjonen med 1x "16xpcie" og 1x "8xpcie" som betyr "crossfire gimp" aka crossfire på 8xpcie

1366 vil være performance platformen deres framover, men det betyr ikke at 1156 er no dritt den vil være value. Og den dekker nå alle dine gaming behov og mer til og vil sannsyneligvis gjøre det i framtiden og. Det ville vært ulogisk med noe annet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...