Capt. Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Har en Compaq mini 730 EO som jeg kunne tenkt meg å formatert. Det følger med recovery cd men denne maskinen har ikke cd-rom og jeg har heller ikke en ekstern. Så mitt spørsmål er altså om det går ann å formattere denne uten bruk av cd? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Har en Compaq mini 730 EO som jeg kunne tenkt meg å formatert. Det følger med recovery cd men denne maskinen har ikke cd-rom og jeg har heller ikke en ekstern. Så mitt spørsmål er altså om det går ann å formattere denne uten bruk av cd? På forhånd takk for hjelpen Er det vista eller xp! Det skal gå an å formatere den fra min datamaskin eller ved oppstarten. Noen ganger kan du ikke formatere den men explorer.exe kjører, men da spør pcen om du vil legge til en oppgave til neste oppstart. Prøv dette hvis ikke si ifra, så skal jeg komme med andre tips Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hei! Takk for svar, men jeg får ikke formatert den under oppstarten og heller ikke fra min datamaskin.. Edit: Det er xp. Endret 13. november 2009 av kaffetørst Lenke til kommentar
pcandmachelper Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Takk for svar, men jeg får ikke formatert den under oppstarten og heller ikke fra min datamaskin..Edit: Det er xp. Du har vel ikke service&support på pcen din. Hvis du har det, kan du få fikset dette hos butikken du kjøpte den fra. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Nei, men uansett var mitt spørsmål om jeg kan gjøre dette selv uten å bruke cd-rom Så hvis noen vet blir jeg takknemelig Endret 13. november 2009 av kaffetørst Lenke til kommentar
oddi Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei! Har en Compaq mini 730 EO som jeg kunne tenkt meg å formatert. Det følger med recovery cd men denne maskinen har ikke cd-rom og jeg har heller ikke en ekstern. Så mitt spørsmål er altså om det går ann å formattere denne uten bruk av cd? På forhånd takk for hjelpen Hvis du har en USB-stick så kan du bruke denne til å formattere/reinstallere. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Hva skal være på den usb sticken da? Dette må inn med teskje skjønner du Lenke til kommentar
oddi Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Hva skal være på den usb sticken da? Dette må inn med teskje skjønner du På min eee var det et verktøy som laget USB-stick automatisk når jeg satte recovery cd'en i en annen maskin. Hvis dette ikke går kan du bruke denne guiden: Link. Husk å slett partisjonene før du legger inn windows på ny dersom du vil fjerne alt det gamle. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 (endret) Hva skal være på den usb sticken da? Dette må inn med teskje skjønner du På min eee var det et verktøy som laget USB-stick automatisk når jeg satte recovery cd'en i en annen maskin. Hvis dette ikke går kan du bruke denne guiden: Link. Husk å slett partisjonene før du legger inn windows på ny dersom du vil fjerne alt det gamle. Veeel.. Dette gikk fløyten.. Under kopiering fra usb stick til pc under innstalering får jeg beskjed om at tre av filene ikke kan kopieres og må fortsette uten. Når jeg så omsider kommer igjennom innstalleringen og skal starte xp igjen er den full i mangler/feil.. Bla får ikke stille skjermoppløsningen, finner ikke trådløse nettverk osv.. Hva har gått gærnt? Lar dette seg reparere uten å måtte levere den inn? Kjøpte meg en ny øks idag, like før den får prøve seg på litt hp compaq materialer.. Endret 14. november 2009 av kaffetørst Lenke til kommentar
oddi Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Høres ut som du mangler drivere, last ned fra her, kopier over på minnepinne og installer. Lenke til kommentar
Capt. Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Ja det så ut til å være løsningen Tusen takk for god hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå