tmolberg Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hei Hallo Salam Salam. Er på jakt etter nettbutikker som driver med salg av bilradio. Akkurat nå har brukt Dynabel og Bilradiospesialisten sine sider men er på jakt etter et litt større utvalg hvis dere forstår hva jeg mener. Eller kunne jeg ogå tenkt noen sider med generel informasjon om instalsjon i bil, hva som er best med tanke på lyd i fronten. Har noen biler som det skal settes anlegg i Bla. Golf 3 stasjonsvogn BMW 318IS E36 92 modell (4 dørs) Mazda 626 88 modell Golf 3 har allerede alt som trengs, mangler bare å gjøre ferdig med bagasjerommet og hive inn elementer samt tilpasse dørene fordi elementet var for dypt. Skal få postet noen bilder senere med hvordan det går med prosjektet, hvis det er intresse av og se BMWen og Mazdaen er stort sett budsjett prosjekt, kompiser som skal sette inn. Takk for hjelpa. Lenke til kommentar
epifant Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Installbay Bilradiosenteret Iceaudio Elutstyr Crutchfield Sonic Electronix Har en masse andre linker også som du kan få om du vil, men som oftest skal folk bare ha "Kicker og RF så billig som mulig" og er alldeles ikke interessert i mer eksotiske ting. EDIT: en veldig bra side som absolutt anbefales: Basic car audio electronics. Selv mange "verdensmestere" kan kan lære mye her Endret 13. november 2009 av epifant Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hva mener du med exotisk? Selv sitter jeg nå på anlegg til 15000 som jeg selv mener burde spille greit, 2x 10" Seas Lotus = Bass 1x Seas Lotus Performance Set= Frontsett 1x Dynabel BF4501 = Forsterker til subwoofer 1x Dynabel BF1502 = Forsterker til frontsett 1x Dynabel Kondensator 1.5F 1x Samt en Alpine CDA-105Ri til spiller. Tror det ble på rundt 15k Du må gjerne komme med inputs hva du syns om sammensetningen. Endret 13. november 2009 av tmolberg Lenke til kommentar
epifant Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Med eksotisk mener jeg merker som man ikke nødvendigvis har hørt om, ikke er så mye brukt og har litt andre løsninger og prioriteringer enn vanlig, eller bare elementer som ikke normalt brukes i bil. Som regel mindre bling, mer fornuft. Bånddiskanter, kompresjonsdrivere, PA-elementer, osv. Det er altfor mye artig der ute til å bare holde seg i bilstereoverdenen Sammensetningen så absolutt fin ut den, det bør ha potensiale til å spille svært bra om det er korrekt montert og justert. Men jeg ville muligens vurdert en PXA-H100? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hva mener du med exotisk? Selv sitter jeg nå på anlegg til 15000 som jeg selv mener burde spille greit, 2x 10" Seas Lotus = Bass 1x Seas Lotus Performance Set= Frontsett 1x Dynabel BF4501 = Forsterker til subwoofer 1x Dynabel BF1502 = Forsterker til frontsett 1x Dynabel Kondensator 1.5F 1x Samt en Alpine CDA-105Ri til spiller. Tror det ble på rundt 15k Du må gjerne komme med inputs hva du syns om sammensetningen. Her har du et oppsett som vil spille veldig fint hvis det monteres riktig. Men den kondensatoren hører ikke hjemme i oppsettet ditt, så den dropper du. Det kan være en fordel å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo, så slipper du blinking i lysene når du skrur opp lyden Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Noen grunn hvorfor kondisen ikke hører med? Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fordi en kondensator ikke lager noe strøm... Har du for lite strøm, så må du ha nytt batteri, eller ny dynamo. I første omgang så bruker du noen kroner på å oppgradere kablene mellom batteri og dynamo, samt sjekker at batteriet er bra, og at dynamoen lader det den skal. Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Mja men alikevel, kondensatoren er i hovedsak for å ta di tunge slaga. På et batteri er det en motstand som bestemmer antall amper du kan dra ut av batteriet. Kondensatoren jevner ut dette slik at anlegget alltid vil ha riktig med spenning samt strøm. Men for all del har ikke satt opp det enda så vi får se Lenke til kommentar
transmedia.no Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har du for små strømkabler kan en kondensator være en kur. Større strømkabler i alle ledd gjør som regel samme nytte. Store nok kabler = nok strøm, når dynamo og batteri ellers er ok. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg også TRODDE en kondensator var noe man måtte ha, med dette er 15år siden nå og nå vet jeg bedre... Også kan jeg jo legge til et par nettbutikker: www.transmedia.no www.bilstereo.no www.megabillig.no www.bassbrothers.no Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 Ah oke, nei for å vær ærlig så har jeg kondensatoren for looks Storebroren min sa det var like så greit å hive med en. Kjekt å ha Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 16. november 2009 Del Skrevet 16. november 2009 For å si det sånn, en kondensator gir ikke noen minus poeng. Ser fint ut gjør det også. www.streetdesign.no Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 22. november 2009 Forfatter Del Skrevet 22. november 2009 Skal få laget en worklog idag på hva som skal gjøres i golfen. Blir ikke mye jobbing på den da jeg krasjet her om dagen og må få rettet disse feila, bla lyktehus, blinklys osv. Ingenting stort men blir dyrt -.- Lenke til kommentar
ovinn Skrevet 23. november 2009 Del Skrevet 23. november 2009 Se innom www.bilstereoforumet.no for tips og triks til bygget ditt, mye pent der Ellers, en kondensator er der for å jevne ut strømmen som du sier. Har man problemer med dårlig batteri og ujevn strøm er en kondensator en fin ting å ha for å spare på forsterkeren. Vil man beskytte dyre komponenter kan man og ha på en kondensator, for sikkerhetsskyld. Ingen must, men er en ekstra sikkerhet. 50mm2 kabler foran>bak så du slipper bytte om du evnt trenger mer strøm. Husk på å bruk sikringer som er passe for tverrsnittet på kabelen. For store har ingen hensikt, for små vil "kvele" strømmen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå