DarkSlayer Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fått hendene på en Acer Ferrari One 200. (fruen sin). For de som lurer: pcmark05: 2450 poeng. Dette er en maskin til 1,5Kg - 1366x768 oppløsning - 4GB ram - 500GB hdd - Amd Dual core L310 professor - knapt pisselunket under max load - Ati HD 3200 - 6000kr - Windows7. Når man tenker på en Ferrari så kan det beskrives med 2 ord: - Ingeniørkunst - Eksklusivitet Når det kommer til ingeniørkunst så er dette absolutt infridd. De har trøkka et monster inn i en boks på 1,5Kg. Amd sin nye Congo platform må være noe av det smarteste som har komt fra den gjengen på lenge. De har helt tydelig tenkt det vi alle nerder har tenkt hele tiden, nemlig: "Skulle det ikke gå an å ta den lille boksen og sette den på boler???". Jeg har bare sett 2 cpu'er til congo platformen og det er L310 som er i blandt annet Ferrari, men så skal det være en litt kraftigere?? L335. Men offisielt navn er vel Amd X2 Neo ... eller no.... Eksklusiviteten derimot... Du får ikke en ordentlig ferrari til 6000. Den er så svinedyr at du burde puttes på mentalinstitusjon om du skulle finne på å forke ut så mye gryn for den karbonfiberkassa. Men det er nettopp det som er kjærnen i eksklusivitet. Personlig har jeg kun sett 2 ferrarier kjøre forbi meg mens jeg er ute og spasserer. Alle andre har Ford ... til 6000kr. Det er plastfølelse desverre. Rødfargen minner mer om billigutgaven av en laptop du får i leketøyssjappa. En Rød Dell E4200 i børstet stål (og til 18.000kr) fremstår som langt mer eksklusiv selv om den har et udugeligt skjermkort. Ingen kommer til å snu hodet til ferrarien - men who cares. Fruen er av den sorten som setter klistremerke på ferrari emblemet på maskinen, og slik er jeg også. Men om du er ute etter "ferrarimerket" og "eksklusivitet" så er du herved advart. Praktisk bruk så er den helt ok. Om man sammenligner med typiske netbooks (Atom N270), så er den mer responsiv og ting går generellt unna. Fruen påstår det går unna som hakka møkk i forhold til sin 5år gamle hp. Så da er det vel greit da... Men du skal ha svært god grunn for å kjøpe en atom maskin etter dette, om det er vekt som er prioritet. Tastaturet er faktisk ok. Museknappen kunne kanskje vært litt bedre utformet slik at det er lettere å trykke på den, men dette syns jeg er problem på omtrent samtlige minilaptopper. Spill: Har desverre ikke fått testet, men ryktene sier Crysis på minimum settings flytende. Stoler på det. Det jeg ikke skjønner - er hvorfor Acer har lastet inn en bråte med idiotsoftware på den. Syns tiden er litt overmoden til at man kan velge selv hva som skal installeres. Når man finner blandt annet MSSQL 2005 installert??? Ja så lurer man. Greit den trekker sikkert null og niks men det får da være måte på. Men pga ymse toolbars så IE ut som den var tatt over av aliens. Men Opera løste jo den biffen, bortsett fra det forbannede problemet med at du må 150 i IQ for å skjønne at du må på egenhånd ut på nett for å finne plugins slik at du får streamet fra nrk.no. Det er godt jeg jobber med IT *sukk*. Opera hører dere??? Fix - kappisj!!!!!! Så 2 minuspoeng da (plastfølelsen og mye skrotprogrammer) - men det er jo peanøtter. Løp og kjøp? Ja løp og kjøp. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Amd Dual core L310 professor gjør professoren leksene for deg? isåfall hvilke fag. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Gi den litt kred a .. den er tross alt litt smart Lenke til kommentar
acer1223 Skrevet 10. desember 2009 Del Skrevet 10. desember 2009 hvordan er batteri tiden på den? har du prøvd noen spill på den? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå