Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Skiltlys nyere BMW

fleric

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det der er vel noe "feil" siden halogen ofte har bedre spredning og mer strølys enn LED´s, men du får også LED´s som lyser bortimot like mye opp uten så mye strølys.

Nyere skilt reflekterer også det hvite lyset bedre, nor jeg så på en 94´ modell jeg hadde tidligere der det så ut som det kun var skiltet som var opplyst uten noe av det rundt, i tillegg var det jevnt lys hele veien :)

Pærene jeg har sett som er ofteste er pinol eller banan (Husker ikke det korekte nanvet) og Wedge-pærer som er enten W5W men også W3W.

Lenke til kommentar

Er jo disse LED pærene jeg tenker på. Gikk utifra at siden det var såpass mange nye BMWer som hadde det at det var standard på de. Vet det finnes LED som passer på min, men har vel ofte dårlig spredning og styr med esktra motstander mm. Virker litt skummelt å putte inn greier som muligens kan gå varmt.

Lenke til kommentar

De utvikler bortimot ingen varme da effekten de trenger kun er brukt på å få de til å lyse, mens en halogenpære kun bruker få (inntil ca. 10%) av energien på å lyse, resten til å produsere varme..

Ville sjekket med merkedealeren og hørt om de har den pæra som trengs da noen modeller har det originalt, men er jo selvfølgelig mulig dette er flettet inn i ledningsnettet :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...