fleric Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ser at mange nyere BMWer 08'-09 har veldig kule skiltlys. Noen som vet hva slags pærer det er snakk om? Evnt. hva slags sokkel på pærene? Hadde vært moro om disse kunne passet på en nyere Audi. Lenke til kommentar
Espein Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vet ikke hva du mener. Men kan annbefale deg å skifte ut dine vanlige pærer med led-pærer. Forskjellen er sånn ca slik: Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Vel, det der er vel noe "feil" siden halogen ofte har bedre spredning og mer strølys enn LED´s, men du får også LED´s som lyser bortimot like mye opp uten så mye strølys. Nyere skilt reflekterer også det hvite lyset bedre, nor jeg så på en 94´ modell jeg hadde tidligere der det så ut som det kun var skiltet som var opplyst uten noe av det rundt, i tillegg var det jevnt lys hele veien Pærene jeg har sett som er ofteste er pinol eller banan (Husker ikke det korekte nanvet) og Wedge-pærer som er enten W5W men også W3W. Lenke til kommentar
HOHOHOHO222 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hva er fordelen med at man enklere kan se skiltene? Lenke til kommentar
toro6 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hva er fordelen med at man enklere kan se skiltene? Det ser kulere ut.. Hadde jeg hatt nyere BMW skulle jeg bytta ut de pærene, det kan ikke føre godt med seg. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kjenne mange som har bytte på BMW, en del må lodde på noe for å forhindre at de blinker litt, oftest på den ene siden.. Ser det er noen som setter blå dioder der i stedet, det er harry, stygt, ulovlig og stygt! Hvitt (som på bildet) er kjempefint syns jeg Lenke til kommentar
fleric Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Er jo disse LED pærene jeg tenker på. Gikk utifra at siden det var såpass mange nye BMWer som hadde det at det var standard på de. Vet det finnes LED som passer på min, men har vel ofte dårlig spredning og styr med esktra motstander mm. Virker litt skummelt å putte inn greier som muligens kan gå varmt. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 De utvikler bortimot ingen varme da effekten de trenger kun er brukt på å få de til å lyse, mens en halogenpære kun bruker få (inntil ca. 10%) av energien på å lyse, resten til å produsere varme.. Ville sjekket med merkedealeren og hørt om de har den pæra som trengs da noen modeller har det originalt, men er jo selvfølgelig mulig dette er flettet inn i ledningsnettet Lenke til kommentar
ChristR Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det koster under 100lappen for 2 slike pærer på Biltema. Nyere Audi skal ha 39mm Pinol. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå