abene Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Ny teknologi gjør at DVD-er og Blu-ray-disker skal kunne vare i tusen år. Les mer Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Er det rett å skrive blu-ray-disk? Høres mer ut som det er snakk om en harddisk, og ikke en plate. Jeg tror det siste, siden dvd nevnes i samme slengen. Lenke til kommentar
Leftie Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bare litt tilleggsinfo, som jeg leita opp fordi jeg lurte sjøl: - DiamonDiscs kan leses i en standard DVD-ROM. - Kjøper du brenneren til $5.000, følger det med 150 DiamondDiscs også. Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 så i år3000 vil platebransjen starte saksøke folk som døde i 2010 for piratkopiering når de finner dvdne. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 så i år3000 vil platebransjen starte saksøke folk som døde i 2010 for piratkopiering når de finner dvdne. Forhåpentligvis har dinosaurene(platebransjen) dødd ut innen den tid Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 så det trengs en egen brenner for å brenne disse? tror jeg venter på blu-ray versjonen, for så å konvertere stablene med gamle plater til dette formatet Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år? Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år? Ta med kvittering Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) de burde lage evigvarende harddisken, kopiere teknologien i de gamle 20mb IDE diskene som lever evig virker det som Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år? Ta med kvittering er der de lurer deg, før dvdn ryker har blekket på kvitteringen fadet ut! Endret 13. november 2009 av cruzader Lenke til kommentar
slapoFF Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 hva er vitsen hvis jorden alikevel skal gå under 21 des 2012 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 de burde lage evigvarende harddisken, kopiere teknologien i de gamle 20mb IDE diskene som lever evig virker det som Kan jeg klage / søke reklamsjon om en av BD-ene ikke funker om, si en tre fire hundre år? Ta med kvittering er der de lurer deg, før dvdn ryker har blekket på kvitteringen fadet ut! Bare å lagre kvitteringen på BD-en Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 blir litt catch-22 det, reklamere på platen med kvitteringen som ligger på platen. Lenke til kommentar
covah Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Husker da CDen kom. Vi ble da fortalt at disse ville vare i "hundrevis av år". Som vi alle vet, stemmer ikke dette (ta feks. cd-r plater, som i gjennomsnitt bare varer en håndfull år). "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me". Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 de archival grade dvd'ne lover de vel 100år om lagret og brukt korrekt. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Husker da CDen kom. Vi ble da fortalt at disse ville vare i "hundrevis av år". Som vi alle vet, stemmer ikke dette (ta feks. cd-r plater, som i gjennomsnitt bare varer en håndfull år). "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me". tror dem snakket om en teoretisk levetid på trykte plater lagret tørt og mørkt... Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 så på discovery når de fikk omvisning i et lager for film som et studio i usa hadde, der hadde de rullene sine lagret langt inni ei gammel gruve hvor ruller fra 1930-1940 var som nye fortsatt. skal vel få en cd/dvd til og vare heftig lange om brent så direkte i perfekt lagringsmiljø. tviler på de diamondisc lever et langt lykkelig liv oppbevarer du de på pulten i 1000år. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Husker da CDen kom. Vi ble da fortalt at disse ville vare i "hundrevis av år". Som vi alle vet, stemmer ikke dette (ta feks. cd-r plater, som i gjennomsnitt bare varer en håndfull år). "Fool me once, shame on you. Fool me twice, shame on me". Jeg har cder som er 10-12 år gamle som funker, har faktisk bare opplevd at en serie med cder har sluttet å fungere pga alder, og det er de fargede verbatim cdene. (grønne, røde, blå, sterke farger) Lenke til kommentar
cruzader Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 har opplevd en par år gammel cd gå *poff* i cdrommen, var mindre koselig plukke bitene utav spilleren. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har lest at lagringsmedier skal holde seg i 1000år+ og batteri skal vare flere uker siden 1990 tallet, er så lei å hør om dette nå. Trur det først når jeg har noe i hånden. Lenke til kommentar
srbz Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Har lest at lagringsmedier skal holde seg i 1000år+ og batteri skal vare flere uker siden 1990 tallet, er så lei å hør om dette nå. Trur det først når jeg har noe i hånden. Hæhæhæh, når du selv har erfart at det holder i 1000 år+ mener du? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå