Gå til innhold

[Løst] Ny Blue-Ray spiller, PS3 eller dedikert?

Anbefalte innlegg

Hei,

Som topic sier er jeg på jakt etter ny Blue-Ray spiller, og jeg lurer nå på om jeg skal gå for en PS3 eller en dedikert spiller. Budsjettet mitt er ca 1500-3000. Er det lite å hente på å gå mye opp vil jeg nok gjerne ha en rimelig spiller nærmere 1500 enn 3000, men jeg er villig til å legge inn litt ekstra for en PS3.

Hvordan stiller feks http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=49917...BE-D2583A1CB52E seg i forhold til en PS3?

Skal nevnes at musikk annlegg og TV ikke er på toppnivå, og kommer heller ikke til å være det. (Jeg er student) Er mao. ikke relevant hvordan ting vil fungere i en stue med utstyr til flere 10000.

Velger i denne sammenhengen å se litt bort i fra at PS3 har ganske mye annet som taler for seg i form av at det er en spillkonsoll osv, men tenker selvfølgelig at hvis jeg får en omtrent like god Blue-Ray spiller til 500-1000kr mer som også er en topp konsoll/mediasenter så er det det som gjør at jeg vil gå for en PS3. Det jeg lurer på er om det er noe jeg åpenbart vil få dårligere med en BR spiller til 1500-2200kr enn en PS3 til 2700kr?

Endret av Heavenly
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regner med at du kjenner til Ps3 media server og Tversity?

Personlig liker jeg best førstenevnte da den fungerer så og si knirkefritt med det meste av formater for streaming til ps3.

Nei, kjenner ikke så mye til noen av de to enda, du kan kanskje utdype?

Lenke til kommentar

Joda, det kan jeg :

Ps3 media server er rett og slett veldig enkel å benytte seg av, den benytter seg av Java så den er kompatibel med feks andre os og er langt mindre knottete enn feks tversity i bruk.

Filer som feks .mkv .264 Streames helt uproblematisk i forhold til Tversity (vel i alle fall når jeg brukte tversity før) over det lokale nettverket. Her er oppsettet sånn at jeg har en trådløs ruter som er direktekoblet til pcen (kablet) og dette er ikke et problem for å streame trådløst til ps3 en.

Tversity skal være noe enklere å bruke til streaming fra feks youtube, men jeg personlig bruker denne funksjonen så og si aldri så jeg kan ikke kommentere hvor bra tversity sin løsning fungerer kontra ps3media server.

Ps3 Media server finner du her : http://ps3mediaserver.blogspot.com/

Tversity : Tversity.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...