Gå til innhold

Kurs i Photoshop?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke om noen fysiske kurs, men vet at disse kursene er dritbra!:

http://www.lynda.com/

Veldig behagelige kurs som man lett lærer av.

Om du er helt ny på PS vil jeg anbefale deg å ta slike kurs til å begynne med å se om du lærer bra på den måten.

Hvis ikke kan du heller videre gå for forelesningskursa. Men for min egen del ahr jeg aldri hatt behov for noen betalingskurs :) Finner masse bra tutorials gratis online!

Endret av sponsen
Lenke til kommentar

Ja, har sett mange tutorials rundt forbi, og de er veldig nyttige - samt jeg har lært endel.

Har drevet med photoshop på et "lavere" nivå enn jeg ønsker idag, så er noe kjent med noen verktøy.

Men, problemet jeg syns med photoshop, er at det er så utrolig mange funksjoner, at å lese seg opp/lære på egenhånd via tutorials, fort kan bli litt tungvindt?

Tenker da på at man lærer hvordan man gjør 1 og 1 ting, men kanskje med ett kurs, så kan man lære hvordan man skal kombinere verktøy, hvordan man kan gjøre ting, og de mest brukte verktøy/"inngrep" som blir brukt på bilder?

Bare en tanke. :)

/

Joakim

Edit: Ny side for meg, skal sjekke den ut. :)

Endret av Mammuten
Lenke til kommentar

Det spørs jo veldig HVA du vil lære deg, av online trening så kan jeg anbefale Kelbytraining.com og Portrait Retouching osv. Det lærte meg ganske mye, hvis ikke har Joey L en ekstremt god DVD hvor han går igjennom _alt_! Fra shoot til ferdig produkt! Han er også veldig ung og er den type lærer som jeg har fått veldig mye ut av! Han forklarer ikke alt til saken er død! Han har forsåvidt nettopp sluppet en ny DVD også!

Lenke til kommentar
Det spørs jo veldig HVA du vil lære deg, av online trening så kan jeg anbefale Kelbytraining.com og Portrait Retouching osv. Det lærte meg ganske mye, hvis ikke har Joey L en ekstremt god DVD hvor han går igjennom _alt_! Fra shoot til ferdig produkt! Han er også veldig ung og er den type lærer som jeg har fått veldig mye ut av! Han forklarer ikke alt til saken er død! Han har forsåvidt nettopp sluppet en ny DVD også!

Hvor får jeg tak i Joey L-dvd'en/ene? Høres interessant ut.

Lenke til kommentar
Youtube er også et godt alternativ!

Ja, jeg har også raida youtube - men som nevnt tidligere, så får jeg ikke _SÅ_ mye ut av det - da jeg trenger litt hjelp til å forstå hva som bør bedres, hva som bør bli latt være, osv.Og jeg har lettere for å kunne spørre en guru, enn å se samme film på youtube 10 ganger.. :)

Lenke til kommentar

Hvor får jeg tak i Joey L-dvd'en/ene? Høres interessant ut.

http://www.joeyl.com/learnfromjoey/

Jeg har ikke sett den nyeste, men jeg antar at den er på høyde om ikke bedre enn hans første, han var vel bare 17 år når han lagde den :o

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...