Gå til innhold

Stemmer størrelsene på Ralph Lauren frakker?


kimare

Anbefalte innlegg

Jeg vurderer seriøst å kjøpe en Ralph Lauren frakk fra Macys, siden de ligger i USA vil vinninga gå opp i spinninga dersom størrelsen ikke passer. Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med størrelsene på frakkene til RL.

 

Frakken jeg kikker på er Lauren by Ralph Lauren Overcoat, Ivy Textured

 

I Dressmann størrelser bruker jeg 54L, slik at jeg normalt sett skal bestille 44L av frakken fra Macys, dersom RL er store eller knappe i størrelsene kan det være greit å justere valget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Eneste jeg kan tenke meg er at du stikker innom en butikk som selger RL frakker. Og prøve eller spørre betjeningen.

 

Og om de er store eller knappe kommer helt ann på type frakk det er snakk om. Akkurat om den typen du er ute etter så vet jeg ikke. Har ikke vært borti den dessverre. Men har opplevd at frakker er forskjellige selvom de er samme merke.

Lenke til kommentar

Nå finner jeg ingen steder de selger RL frakker i Haugesund. Size chart på ralphlauren.com brukte ikke samme målene men L/XL slik at de kunne ikke brukes på frakken jeg kikker på.

 

Jeg har tatt sjansen på en 44L, da andre rapporter tyder på at enter stemmer størrelsene eller så er de for store. Dersom dette også gjelder for frakken jeg har bestillt må jeg i verste fall til skredderen. Mtp at prisen blir ca 1500 ferdig fortollet har jeg pt lite å tape og regner med å få solgt dersom den er knapp.

Lenke til kommentar

På det tidspunketet hadde macy's en kampanje som gav ytterligere 20% rabatt og fri frakt på frakken.

 

Dvs at den hadde kostet $160 + $13 i tax, og siden jeg likevel har andre ting på vei fra USA vil frakten koste max et par hundre. Det gir en pris på ($160 * 1,107 (toll) * 1,25 (mva) * 5,65 ($ kurs) + 200 (frakt) + 70 (tax) = 1520 ferdig fortollet.

 

Nå viste det seg at rabatten fra Macy's gikk ut 16/11-09, dette sammen med at det ikke aksepterte norske kredittkort samt at "Personal Shopper"-tjenesten til myus.com var blokkert fra å kjøpe hos Macy's gjorde et kjøp vanskelig. Heldigvis har jeg funnet en identisk frakk fra RL hos Sierratradingpost.com med gyldig rabattkode til den nette pris av $192 frakt til Norge koster $37 dvs at jeg får frakken for ca 1900 kr ferdig fortollet. Forhåpentligvis er den verdt pengene.

 

Edit jeg ser nå at Macy's selger den for $139.99, noe som må være en bra pris dersom man klarer å finne noen som kan gjennomføre kjøpet for deg.

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...