danielsn Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Heisann. Driver å tenker på å kjøpe meg en blitz til kameraet mitt (d40). Hva må jeg se etter for å finne noe som passer? Må det være Nikon-blitz? Eventuelt noen annbefalinger for fotografering innendørs og noen ganger ute? Har forøverig studentøkonomi, så har ikke råd til high end =) Lenke til kommentar
arela Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fordelen med å velge en Nikon Blits er automatikken (CLS creative lightning system), enten du setter blitsen på kameraet, eller om du bruker den innbygde kamerablitsen til å trigge blitsen. En brukt Nikon SB-600, evt SB-800 er vel beste valg. SB-400 er også en variant, men den kan ikke brukes trådløst. Lenke til kommentar
Thunderhead Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Fordelen med å velge en Nikon Blits er automatikken (CLS creative lightning system), enten du setter blitsen på kameraet, eller om du bruker den innbygde kamerablitsen til å trigge blitsen. En brukt Nikon SB-600, evt SB-800 er vel beste valg.SB-400 er også en variant, men den kan ikke brukes trådløst. Kremt, den innebygde blitsen i D40 kan ikke fungere som master eller commander, det kan bare D70 (D70 kun som commander, fra D80 både master og commander) og opp. Lenke til kommentar
kaian Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du skriver ikke noe om behovet ditt, men SB-400 er en genialt god blits for prisen, og den kan settes mot taket. Setter du kameraet på høykant kan du også bruke en vegg som reflektor. I tillegg er den ikke større enn at den kan være med bestandig, og det skal man ikke kimse av. Lenke til kommentar
boos Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Jeg har en SB400. Tiltet opp i taket gir den vesentlig bedre lys enn den innebygde blitzen. Og den er såpass liten at jeg faktisk tar den med noen ganger. Gir ofte fint resultat med en liten reflektor oppå som peker fremover mens hovedlyset reflekteres fra taket. Men / OBS: Den er ikke veldig sterk, så den har sine begrensninger. Kan du leve med den begensningen er den ok. (Den kan heller ikke tiltes mot vegg med mindre du fotograferer på høykant.) boos Lenke til kommentar
chrstein Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) SB-400 er konge, den burde alle ha i bagen sin. Kjøpte en hos JapanPhoto for 799kr forrige uke, merker ikke a jeg bærer den med meg. Wowfaktoren på de fleste innendørs bilder øker med maaange step!:0) Også kan man kjøpe en svær og dyr blitz om behovet skulle melde seg seinere. Endret 15. november 2009 av chrstein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå