antilope118 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hei skal kjøpe en 32" lurer fært på hva jeg skal gå for, har vurdert følgende sterkt: LG 32SL8000 32" LCD-TV Full HD 200Hz Sony KDL-32W5500 32" LCD-TV FullHD 100Hz Philips 32PFL8404H 32" LCD-TV Full-HD Pioneer 32" Full HD KURO LCD TV Kravene mine er at den: - Skal henge på veggen med et vegfeste så jeg kan dra den ut fra veggen (90 grader) MAO. den kan ikke være for stor og tung - Bra sortnivå - Se bra ut (clean) - Full-HD - 32" Bruksomeråde: - Se TV signaler - En god del film - Dataskjerm - (Sitter ca. 2m unna) Har tillet litt på LED-LCD tver også men syntes sortnivået er noe dårlig i de hvor led belysningen er på siden. Kom gjerne med linker til andre forslag, både LCD og LED belyste LCD'er Takk. [EDIT] trenger hjelp med å finne et veggfeste til krl-32v (se post lengere nede).. Endret 5. februar 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
Erla2k Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 her har du etter min mening den beste 32 tommeren til under 10k har fått best i test utrolig mange steder og skal ikke være noe problem å henge denne "ultraslim"tven på veggen. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444148 er meget fornøyd med min samsung 46". Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 (endret) her har du etter min mening den beste 32 tommeren til under 10k har fått best i test utrolig mange steder og skal ikke være noe problem å henge denne "ultraslim"tven på veggen. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=444148 er meget fornøyd med min samsung 46". Lest såvidt noe hvor de sammenlignet svartnivået til samsung led-lcd med sony KLD og pioneer Kuro. På bildet de hadde av disse 3 tv'ene ved siden av hverandre var Kuro og KLD var soleklare vinnere, samsung-leden hadde et myyyyye lysere bilde og de mørke detaljene i batman-seenen (som de viste på alle skjermene) var mer gråe:( men på KLD og kuro var det ingen tvil om at det var svart.. lette etter dette bildet nå, men fant det ikke.. Endret 13. november 2009 av antilope118 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 noen som kan si noe om sortnivået i LG 32SL8000 32" LCD-TV Full HD 200Hz?? Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Det er en sikker vinner her og det er Kuroen til Pioneer. Fremdeles er dette den absolutt beste 32" lcd tv som finnes der ute. Det er rett og slett en imponerende skjerm på alle måter. Fargene er utrolig bra og sortnivået er udiskutabelt! I tillegg er den meget god på vanlige SD signaler. Denne kan også være et alternativ: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...200&id=1697 Endret 15. november 2009 av LORD G10 Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 20. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 20. januar 2010 Det er en sikker vinner her og det er Kuroen til Pioneer. Fremdeles er dette den absolutt beste 32" lcd tv som finnes der ute. Det er rett og slett en imponerende skjerm på alle måter. Fargene er utrolig bra og sortnivået er udiskutabelt! I tillegg er den meget god på vanlige SD signaler. Denne kan også være et alternativ: http://www.soundgarden.no/shop_item.cfm?pa...200&id=1697 Har enda ikke kjøpt tv., denne philipsen du linker til er veldig fin men ca. 9cm tykk! skal ha den på veggen så syntes den lg 32sl8000 som jeg linket til tidligere virker mer interesang. Kuroen er jo bra, men vanskelig å få tak i for tia.. mulig elnor har den inne.. uansett har etter mye om og men funnet ut at tvn skal se bra ut (tynn ramme og ikke så veldig dyp) + at den skal ha bra bilde (og ikke bare bra bilde som var prioritert når jeg startet tråden). Har les mye om led tvene til samsung, men er ekstra interisert i å høre om LG 32SL8000. Syntes denne er praktfull og se på, den har 200hz er det for mye, at det går utover kvaliteten.? Konklusjon: hva syntes dere om LG32SL8000?? Takk! Lenke til kommentar
trygvan Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 (endret) Jeg tror ærlig talt ikke sortnivået i Samsung-LEDene har noe som helst med LED-belysningen å gjøre. Anmeldere har vært begeistret for sortnivået på flere LCDer enn LED-bakbelyste de siste to årene.. Disse LCD-skjermene (m/kant-LED) har etter min forståelse de samme begrensningene som vanlige CCFL-belyste LCD-skjermer bare at de er litt tynnere. PS: Philipsen hos Soundgarden er overprisa. Aner ikke noe om LGen. Selv har jeg lest mye på www.trustedreviews.com. Du kan jo se om du finner den der. Lykke til. Endret 21. januar 2010 av trygvan Lenke til kommentar
LORD G10 Skrevet 21. januar 2010 Del Skrevet 21. januar 2010 Hvis du kan få tak i en Kuro LCD så er det avgjort den beste tv-en du har listet her. Den ligger et hestehode foran alle de andre. Lenke til kommentar
Norseman1968 Skrevet 22. januar 2010 Del Skrevet 22. januar 2010 Hei, jeg har LG SL8000 i størrelse 47. Den har kjempebra bilde. Sjekk testen på flatpanels.dk der den fikk bedre kritikk en LG`s egen led lcd sl9000. TVen er ganske tynn (4,5 cm), men vær obs på at kontakene bak peker rett ut vis du skal ha den på veggen. Det eneste negative jeg har å si er at tven gir en del gjennskinn. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 22. januar 2010 Forfatter Del Skrevet 22. januar 2010 Takk for bra svar folkens ! Tenker nå at jeg kjøper meg den tven som jeg finner billigst neste måned når jeg har fått lønning av samsung'en og lg'en. Det jeg prioriterer nå er at tv'en ser bra ut, og bra bilde (ikke nødvendigvis kuro-bra). At ledningene står rett ut er ikke så stort problem i og med at vinkla kabler er å få kjøpt. Men klarer ikke å bestemme meg for hvilken tv av disse to som ser best ut på veggen. lg'n er plain og smuuth, mens samsungen er veeeldig tynn! men litt glorete plexiglass.... hmm var mye bra tester på sidene dere linka til.. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 2. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 2. februar 2010 Da fikk jeg min nye Pioneer kuro KRL-32v i hus! :) de selger den fortsatt på elnor på KPMG i oslo for 10000, men jeg fant en som var like fin som ny på finn for 5000, så nå er den min:) takk for hjelpen alle sammen, nå gjenstår det bare å finne veggfeste som kan trekkes ut.. Lenke til kommentar
svinepelz Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Grats! Har lest mye bra om Kuro-LCDene, du får skrive en liten minireview når du har hatt TVen i hus en stund! Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 3. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 3. februar 2010 Grats! Har lest mye bra om Kuro-LCDene, du får skrive en liten minireview når du har hatt TVen i hus en stund! takk, det kan jeg få ordna:) Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 3. februar 2010 Del Skrevet 3. februar 2010 Da fikk jeg min nye Pioneer kuro KRL-32v i hus! :) de selger den fortsatt på elnor på KPMG i oslo for 10000, men jeg fant en som var like fin som ny på finn for 5000, så nå er den min:) takk for hjelpen alle sammen, nå gjenstår det bare å finne veggfeste som kan trekkes ut.. 5000,- for KRL32? Gullkjøp! Gratulerer . NB: Den må kalibreres, den er kjedelig ut av esken. Les på avforums.com o.l. for fine innstillinger. Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 5. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) 5000,- for KRL32? Gullkjøp! Gratulerer smile.gif. NB: Den må kalibreres, den er kjedelig ut av esken. Les på avforums.com o.l. for fine innstillinger. Takk for tips! Har en kalibrerings dvd, så skal få ordnings:D Er det noen som har erfaringer med svingbare/uttrekksbare veggfester? Har tittet en del på dette veggfestet fra row ser solid og bra ut, men er litt usikker på om den kan svinges 30 grader eller mer til siden? (som er et krav for meg). Jeg trenger hvertfall et veggfeste som støtter hullavstanden 40x40cm, sån passe stor bakplate (platen som skrus fast i veggen, litt skjør vegg, så trenger en hvor jeg kan ha litt stort mellomromm mellom skruene), helst ikke noe særlig dyrere en 15-1600kr og sist men ikke minst skal jeg kunne svinge den (78cm bred) minimum 30 grader til den ene siden.. De jeg har sett en del på er: Row Veggfeste m/utrekk Plasma/Store LCD 32" til 52", tilt/utrekk, Sort Loxit MA6390 Svingbart og tiltbart veggfeste for 37" til 63" flat-TV. LAVA mMotion Swing S m/motor MediaMount VEGGFESTE WS4 30-50, dobbelarm DMP veggfeste Plasma/LCD 23-37 (45kg) Med uttrekk * takk"! Endret 5. februar 2010 av antilope118 Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 5. februar 2010 Del Skrevet 5. februar 2010 (endret) http://www.vogels.com/web/Consumer/Product...T-MOTION-MC.htm Vogels EFW8245 er det overlegent beste vri-feste jeg har vært borti. Meget god byggekvalitet, kan vris langt over 45 grader hver vei, bred festeplate med 4 bolter osv. Alle skruer følger med . Selges litt flere steder, i prisklassen din. Vogels er langt bedre veggfester enn de du bare finner hos en enkelt nettbutikk (som flere av de du har linket til). Endret 5. februar 2010 av Alastor Lenke til kommentar
antilope118 Skrevet 6. februar 2010 Forfatter Del Skrevet 6. februar 2010 http://www.vogels.com/web/Consumer/Product...T-MOTION-MC.htm Vogels EFW8245 er det overlegent beste vri-feste jeg har vært borti. Meget god byggekvalitet, kan vris langt over 45 grader hver vei, bred festeplate med 4 bolter osv. Alle skruer følger med . Selges litt flere steder, i prisklassen din. Vogels er langt bedre veggfester enn de du bare finner hos en enkelt nettbutikk (som flere av de du har linket til). , har sett igjennom prisguiden og de enese vogels veggfestene jeg finner er de med smal plate mot veggen, finner ikke den du linka til (den så fin ut!). Du har ikke noen link til en norsk side som selger den a? ellers hva tror du om denne?? Takk for hjelp btw:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå