Gå til innhold

Si nei til pels, bli med å spre løpesedler mot pelsindustrien!

Hrodebert

Anbefalte innlegg

Bli med å spre løpesedler mot pelsindustrien

Nettverk for dyrs frihet synes ikke det er akseptabelt at noen tjener penger på andres lidelser og død. Derfor vil disse stenge pelsbutikkene. Nettverk for dyrs frihet har valg å fokusere på en utvalgt pelsbutikk; Atélier Henry Phillip i Oslo, inntil denne er stengt. Bli med! Vi fortsetter å møtes utenfor Atélier Henry Phillip (Skippergata 33- Oslo) i tiden framover for å dele ut løpesedler og være synlige. Alle er velkomne til å delta. Dette er et fint sted å starte hvis du ønsker å bli mer aktiv for dyrs frihet.

Følgende tidspunker er planlagt for november 2009:

Lørdag 14. november kl. 14 - 15.

Onsdag 18. november kl. 16 - 17.

Lørdag 21. november kl. 14 - 15.

Onsdag 25. november kl. 16 - 17.

Lørdag 28. november kl 14 - 15.

Se også Facebook gruppa "Steng Atélier Henry Phillip"!

Anbefaler interesserte til å se filmen pelsbransjens løgner, som dokumenterer forholdene på 100 pelsfarmer i hele Norge. Undersøkelsen avslører omfattende lovbrudd og systematisk dyremishandling. Undersøkelsens avsløringer er sjokkerende. Det advares mot sterke bilder!

Les også:

Endret av R083r7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Enn om ironisk tenker dessverre mange slik. Det er i så måte en sannhet med modifikasjoner. Man har rett i at man trenger varme, men vi trenger ikke pels. Om man absolutt føler man "trenger" pels så finnes det varme og gode syntetiske pelser man kan bære med god samvittighet. Pels som er tuftet på andre dyrs lidelse unner jeg ingen å bære. Men det er selvsagt opp til vær enkelt. Jeg sier således nei!

Lenke til kommentar

Jeg stusset også litt på at det var en butikk som var utpekt som erkefienden her... For å være ærlig så ser jeg heller at butikken får være i fred en at dyrene ikke lider. Uten pelsfarmene så vil dyre oppdretten stoppe helt opp, og hvor mange tusen dyreliv forhindrer du ikke da?

Et liv i lidelse kan være bedre en å ikke leve i det hele tatt. Det må du ta med i betraktning.

Lenke til kommentar

En kalv som ales opp bare for å spises, hva med den? Ser ikke aktivister står utenfor Rema eller slakteren for å redde disse.

Sist jeg var innom en gård var kalvene plassert å små små båser hvor de knapt kunne snu seg rundt. Et par av båsene hadde til og med 2 kalver i seg.. Hvor lovlig dette er aner jeg ikke.

Lenke til kommentar

Det var vel ingen som sa at storfe har det spesielt godt her til lands heller?

Men i all hovedsak har de det bedre enn pelsdyra ja. Og det er (for meg, andre får snakke for seg selv) sånn sett ikke formålet med å holde dyra som plager meg mest, det er måten de blir behandlet på under oppveksten.

Storfe har det betraktelig bedre som sagt, enn de fleste pelsdyra. Dog, det er for de fleste, som du jo selv har sett, ennå et langt stykke å gå.

Endret av jonlem
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt imot bruk av pels, men det må da gå ann å gjøre det på en mer human og verdig måte enn det der.

Videoene var helt forferdelige!

Så mer ut som dyrene var puttet i nettingbur for å dø på egenhånd enn noe annet.

Endret av PantZman
Lenke til kommentar
Bare så det er sagt er det ingen som verken skal terrorisere enkeltmennesker ei heller bedrive herværk ol. Det man skal er å benytte seg av den demokratiske ytringsfriheten vi er så heldige å ha i Norge. Samt å spre informasjon. Dette er således helt legetime handlinger.

:thumbup:

EDIT

Et høyst unødvendig innlegg, kun et forsøk på å ytre støtte.

Lenke til kommentar
Bare så det er sagt er det ingen som verken skal terrorisere enkeltmennesker ei heller bedrive herværk ol. Det man skal er å benytte seg av den demokratiske ytringsfriheten vi er så heldige å ha i Norge. Samt å spre informasjon. Dette er således helt legetime handlinger.

Hva om butikken ikke stenger da? Hva om folk tvert om reagerer ved å kjøpe mer i akkurat den butikken? Er dette en gruppe du selv er aktiv i, og kan garantere at de ikke vil eskalere til ulovlige handlinger, slik vi har sett tilsvarende grupper gjøre blant annet her i Bergen?

Geir :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...