Hrodebert Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Bli med å spre løpesedler mot pelsindustrien Nettverk for dyrs frihet synes ikke det er akseptabelt at noen tjener penger på andres lidelser og død. Derfor vil disse stenge pelsbutikkene. Nettverk for dyrs frihet har valg å fokusere på en utvalgt pelsbutikk; Atélier Henry Phillip i Oslo, inntil denne er stengt. Bli med! Vi fortsetter å møtes utenfor Atélier Henry Phillip (Skippergata 33- Oslo) i tiden framover for å dele ut løpesedler og være synlige. Alle er velkomne til å delta. Dette er et fint sted å starte hvis du ønsker å bli mer aktiv for dyrs frihet. Følgende tidspunker er planlagt for november 2009: Lørdag 14. november kl. 14 - 15. Onsdag 18. november kl. 16 - 17. Lørdag 21. november kl. 14 - 15. Onsdag 25. november kl. 16 - 17. Lørdag 28. november kl 14 - 15. Se også Facebook gruppa "Steng Atélier Henry Phillip"! Anbefaler interesserte til å se filmen pelsbransjens løgner, som dokumenterer forholdene på 100 pelsfarmer i hele Norge. Undersøkelsen avslører omfattende lovbrudd og systematisk dyremishandling. Undersøkelsens avsløringer er sjokkerende. Det advares mot sterke bilder! Les også: 6 av 10 pelsfarmer lagt ned siden 1996 FrP vil avvikle statsstøtten til pels KrF og Høyre for pels Skuffet over Ap? Endret 12. november 2009 av R083r7 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Jeg sier ihvertfall nei til forsøpling. Håper dere blir bøtelagt Endret 12. november 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Og jeg håper du tar deg en tur å hilser på. Lenke til kommentar
kistoria Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) vi trenger jo varme om vinteren, pels er jo mykt, varmt og herligheten selv edit: ja, var ironisk Endret 12. november 2009 av kistoria Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Enn om ironisk tenker dessverre mange slik. Det er i så måte en sannhet med modifikasjoner. Man har rett i at man trenger varme, men vi trenger ikke pels. Om man absolutt føler man "trenger" pels så finnes det varme og gode syntetiske pelser man kan bære med god samvittighet. Pels som er tuftet på andre dyrs lidelse unner jeg ingen å bære. Men det er selvsagt opp til vær enkelt. Jeg sier således nei! Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 La nå folk drive butikken sin. Hvis dere skal endre noe så gjør det på andre måter. Å terrorisere enkeltmennesker ol. blir for drøyt spør du meg. Håper dere blir jaget bort og evt. velger andre kanaler. Er det forøvrig noen automatikk i at alle pelsdyr lider? Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg stusset også litt på at det var en butikk som var utpekt som erkefienden her... For å være ærlig så ser jeg heller at butikken får være i fred en at dyrene ikke lider. Uten pelsfarmene så vil dyre oppdretten stoppe helt opp, og hvor mange tusen dyreliv forhindrer du ikke da? Et liv i lidelse kan være bedre en å ikke leve i det hele tatt. Det må du ta med i betraktning. Lenke til kommentar
Luftbor Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Skulle nesten svippet innom å kjøpt noe i butikken hvis jeg hadde vært i området. Kun for å poengtere hvordan amoralske mennesker (de som står utenfor altså) forsøpler samfunnet. Endret 13. november 2009 av Luftbor Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 I misforstå meg styggt her. Jeg er i mot pels... og forsøppling Lenke til kommentar
Evilfish Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 bullcrap. er mye ting man kan tjene penger for ved lidelsen av andre. f.eks alle de krigene vi har hatt de siste åra. gjør heller noe nyttig og protester våpenproduksjonen i Norge. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg hadde vurdert å stille opp, men er dessverre forhindret pga jobb. Men, ønsker dere lykke til, alt godt og håper det hjelper Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nei takk. Det moderne mennesket har benyttet seg av pels siden fordums tid, jeg ser ikke hvorfor det plutselig er galt nå. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Nei takk. Det moderne mennesket har benyttet seg av pels siden fordums tid, jeg ser ikke hvorfor det plutselig er galt nå. Det kan blant annet være fordi vi i moderne tid har begynt å tillate oss å pine og mishandle dyrene for å skaffe oss pelsen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 En kalv som ales opp bare for å spises, hva med den? Ser ikke aktivister står utenfor Rema eller slakteren for å redde disse. Sist jeg var innom en gård var kalvene plassert å små små båser hvor de knapt kunne snu seg rundt. Et par av båsene hadde til og med 2 kalver i seg.. Hvor lovlig dette er aner jeg ikke. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det var vel ingen som sa at storfe har det spesielt godt her til lands heller? Men i all hovedsak har de det bedre enn pelsdyra ja. Og det er (for meg, andre får snakke for seg selv) sånn sett ikke formålet med å holde dyra som plager meg mest, det er måten de blir behandlet på under oppveksten. Storfe har det betraktelig bedre som sagt, enn de fleste pelsdyra. Dog, det er for de fleste, som du jo selv har sett, ennå et langt stykke å gå. Endret 13. november 2009 av jonlem Lenke til kommentar
PantZman Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Jeg er ikke helt imot bruk av pels, men det må da gå ann å gjøre det på en mer human og verdig måte enn det der. Videoene var helt forferdelige! Så mer ut som dyrene var puttet i nettingbur for å dø på egenhånd enn noe annet. Endret 13. november 2009 av PantZman Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Bare så det er sagt er det ingen som verken skal terrorisere enkeltmennesker ei heller bedrive herværk ol. Det man skal er å benytte seg av den demokratiske ytringsfriheten vi er så heldige å ha i Norge. Samt å spre informasjon. Dette er således helt legetime handlinger. Lenke til kommentar
jonlem Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bare så det er sagt er det ingen som verken skal terrorisere enkeltmennesker ei heller bedrive herværk ol. Det man skal er å benytte seg av den demokratiske ytringsfriheten vi er så heldige å ha i Norge. Samt å spre informasjon. Dette er således helt legetime handlinger. EDIT Et høyst unødvendig innlegg, kun et forsøk på å ytre støtte. Lenke til kommentar
Hamnli2 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Men hvorfor akkurat den butikken? Hvorfor butikker i det hele tatt? Kan dere ikke stå på torget eller noe, istedenfor å la det gå ut over en enslig butikk? Det virker litt urettferdig... Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Bare så det er sagt er det ingen som verken skal terrorisere enkeltmennesker ei heller bedrive herværk ol. Det man skal er å benytte seg av den demokratiske ytringsfriheten vi er så heldige å ha i Norge. Samt å spre informasjon. Dette er således helt legetime handlinger. Hva om butikken ikke stenger da? Hva om folk tvert om reagerer ved å kjøpe mer i akkurat den butikken? Er dette en gruppe du selv er aktiv i, og kan garantere at de ikke vil eskalere til ulovlige handlinger, slik vi har sett tilsvarende grupper gjøre blant annet her i Bergen? Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå