Jobby Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hoi! Der var Win 7 Home Premium installert! Noe jeg ikke finner er e-post program, slik som outlook som XP hadde. Noen som vet hvordan jeg får et e-post program gratis? Finnes det en ny versjon outlook for Windows 7? Har søkt på google men finner ikke noe gratis outlook. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
AKIRAx77 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Søk opp Windows Live Mail så har du en der. Jeg tror den har tatt over fra Outlook Express som var gratis versjonen før. Har du forsøkt og google "Free email clients". Det er flere fra andre en MS også. De gjør alle det samme. Feks Thunderbird. AKIRA Lenke til kommentar
Jobby Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Aha, da så, har brukt outlooken til XP i 10 år så jeg ville helst ha den men hvis den har blitt tatt over så får jeg prøve diverse andre program. Takk for hjelp. Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Et tips er å betale for Hosted Exchange hos f.eks Godaddy.com (koster deg $7 for en måned. Da får du muligheten til å laste ned Outlook (fullversjonen) gratis med lisens og alt. Så etter en måned, så avbestiller du bare, så kan du fortsette å bruke Outlook så lenge du vil, koster deg altså 35 kroner for fullversjon av Outlook. Du får også norsk versjon derfra om du ønsker det. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Søk opp Windows Live Mail så har du en der. Jeg tror den har tatt over fra Outlook Express som var gratis versjonen før. Well, actually ... Mellom "Outlook Express" og "Windows Live Mail" hadde vi "Windows Mail" som var den email-klienten som fulgte med Vista. Etersom Myhken2 nevner ekstern email-hosting kan jeg jo "høyne" ved å nevne muligheten for å bruke Google til å hoste email. 1) Registrer ditt eget domene (eks. nebrewfoz.com) (Du må kunne sette MX- og CNAME-felter ifm. DNS-oppsettet) 2) Registrer deg hos Google Apps (Std. Edition) og - si at du vil at Google skal håndtere email for nebrewfoz.com 3) (* magic happens here *) Og dermed kan du sette opp email-kontoer a la [email protected] og bruke dette som emailadresse. Du kan aksessere email via en vanlig email-klient på PC'en eller via Gmail's webinterface (- men du kan f.eks. gå til mail.nebrewfoz.com for å gjøre det -). Jeg tror Google Apps Std. Edition tillater 10 bruker-kontoer eller noe sånt, men man kan ha 30 (50?) email-aliaser for hver konto. I tillegg til mail har man også Google calendar, Google Docs, mm. Kanskje overkill for en enkeltperson, men muligens av interesse for små grupper? Uansett, et godt stykke til side for det trådstarter vel egentlig var ute etter. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Installerte Thunderbird på min nye laptop med Windows 7, fungerer fint! Det er gratis. Kan lastes ned her. Endret 13. november 2009 av Glenn Lenke til kommentar
myhken Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jeg nevnte jo kun ekstern epost på grunn av muligheten til å laste ned full versjonen av Outlook 2007 (ikke ekspress) for 35 kroner. Med lisens og alt. Men et oppsett via gmail eller live er jo helt greit det, men virket som trådstarter ønsker en epostklient på selve pcen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå