Gå til innhold

Skal fylle et antec 1200 med ting, trenger tips max 10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1366 /X58 HK = ca 1300 ish minimum

i7 920 cpu = ca 2000 ish minimum

6gb ddr3 ram = ca 1200 ish

5870 = ca 2700 ish

lydkort = ca 600 ish minimum

SSD 64 gig = 1000 ish

totalt ca 8800 ish

problemet er vel mer å faktisk få tak i et 5870

edit:

kunne vurdere å hive på 700 spenn og få en 128 gb ssd disk

64 gb er litt lite som system disk imho

men husk den ssd jeg sjekka hadde read speed 100 MB/s og write 80MB/s

dette er under halvparten av de dyrere versjonene.

Endret av paalrh
Lenke til kommentar

Du burde seriøst ikke vurdere en 64GB disk. Det utelukker den beste disken på markedet, Intel X25-m. Den leveres i 80GB utgave, og koster 1700kr. Det er faktisk nesten ikke verdt å vurdere andre disker enn det pr.idag.

Trenger du seriøst et lydkort? På hvilket grunnlag kan du påstå at du trenger det? Syns ikke Creative har vært særlig flinke siste årene med å lage gode produkter med gode drivere som faktisk fungerer som forutsatt. Du kommer utrolig langt med kun det interne lydkortet, med mindre du er skikkelig audiofil. Men igjen, da ryker halve budsjettet ditt på lydkortet igjen.

Sjekk ut 1156-sokkelen til Intel. Den får bra omtale, både i5 750 og den barskere 850-prosessoren. De yter i mange tilfeller bedre enn 920 i spill.

Lenke til kommentar

lydkortet jeg foreslo avar det nye fra asus faktisk.

men det er creative som har patentet på de beste lyd løsningene til spill. selv om asus har gjort en god jobb i å emulere det.

personlig har jeg aldri eid noe annet en internt lydkort. Interne lydkrot er veldig bra faktisk. Men kommer mye lengre med å hive pengene inn i noe skikkelig headsett/ høytalere.

Når det kommer til ssd er det 3 aspekter. Det ene er lyd det andre er hastighet det tredje er strøm. sitter på sidelinja til en 120gb versjon kommer innen min prisklasse. evt en 200 gb + kommer. Om så bare for å slippe den jævla spinne lyden på de mest brukte appene mine. Hver gang jeg lager en system disk er den rask opp i 60-70 gig når standard pros er innstallert i tillegg til os. og da er 64 gb totalt ute av bilde. 80 gb er vel akkurat nok.

Lenke til kommentar
lydkortet jeg foreslo avar det nye fra asus faktisk.

men det er creative som har patentet på de beste lyd løsningene til spill. selv om asus har gjort en god jobb i å emulere det.

personlig har jeg aldri eid noe annet en internt lydkort. Interne lydkrot er veldig bra faktisk. Men kommer mye lengre med å hive pengene inn i noe skikkelig headsett/ høytalere.

Når det kommer til ssd er det 3 aspekter. Det ene er lyd det andre er hastighet det tredje er strøm. sitter på sidelinja til en 120gb versjon kommer innen min prisklasse. evt en 200 gb + kommer. Om så bare for å slippe den jævla spinne lyden på de mest brukte appene mine. Hver gang jeg lager en system disk er den rask opp i 60-70 gig når standard pros er innstallert i tillegg til os. og da er 64 gb totalt ute av bilde. 80 gb er vel akkurat nok.

Jeg har laget en liste fra Amentio

Men problemet er jo at 5870 kortet ikke er på lager ennå :-(

Har forøvrig brukt en systemdisk partisjon på 40 Gb i 2 år nå, så 64 holder sikkert etter at jeg har rydda opp. Men bevares, er åprn for forslag til større.

ASUS MK P6T SE Intel X58 Socket 1366, ATX (P6T SE) 1 386,-

OCZ TECH DDR3 PC3-12800 1600MHz Value Gold Tri Channel 6GB Kit(3x2048MB) 1 191,-

INTEL CORE I7-920 2.66G 8M LGA1366 BOX (BX80601920) 2 150,-

ASUS Radeon HD 5870 1GB GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, DisplayPort 2 844,-

CORSAIR SSD Performance P64 2,5" 64GB SATA2, read/ write 220MB/ 200MB sec, MLC 1 475,-

AUZENTECH X-Fi HomeTheater HD 1 560,-

Totalt blir detta på 10600,-

Har leita overalt etter et HD5870 kort men finner ikke noen som har på lager.

Hvis dere ser på spec på nåværende PC kommer jeg med spørsmålet, har det veeeldig mye å si å bytte heile greia eller vil det være greit å kun handle nytt skjermkort og disk for å få ytelsen i spill opp?

Lenke til kommentar

du vil være heldig om du får tak i et 5870 før jul eller nyttår for den saks skyld. Samme gjelder for alt i 58xx serien atm.

stor pågang + produksjons vansker. Påvirker både ati og nvidia. Ati må faktisk utsette sitt gt300 til etter nyttår.

når detnevnes at du vil betale 1400 ish for en ssd så er jo intel sin 80gb bare 200 spenn dyrere riktig nok er den også utsolgt.

uten å ha sjekka opp specsa på hket ditt skulle jeg bare tro at alt du trenger for å pimpe ytelsen er et nytt skjermkort. er noen finulige ting med skjermkort og shader støtte og slikt som jeg er ikke er helt kurant på da. Men opplevde det for flere år siden at jeg bare oppgraderte til radeon 9800 og hket ikke støtta de siste shaderne eller noe sånt. kjørte greit nok bare kunne ikke utnytte de nyeste shaderne. Men vet ikke om det er slik med ditt hk eller hk generelt lenger.

så en ssd disk skjemkort og kanskje 2gb ram og du skulel ha en kjempe plattform for spill. og 4gb er egentlig nok. Men 6gb er bra. Og ram vil bare øke i pris framover. men husk om du kjører 32 bit er 4 gb maks.

men imho så fremt pcen din klarer å kjøre det du vil at den skal kjøre kan det være like greit å vente til etter nyttår når nye gt300 og flere 58xx kommer på markedet ( blant annet 5890). Spesielt med tanken på tilgjengelighet på Skjermkort slik den er nå.

Lenke til kommentar

Du er villig til å betale 1500kr for en halvdårlig SSD fra Corsair på 64GB, men nekter plent å bestille den beste disken som finnes på markedet som koster 200kr mer?

Litt spesielt syns jeg.

Ellers kan du nesten glemme å få tak i en 5870 på en liten stund, hvis du ikke er skikkelig heldig.

Lenke til kommentar
Du er villig til å betale 1500kr for en halvdårlig SSD fra Corsair på 64GB, men nekter plent å bestille den beste disken som finnes på markedet som koster 200kr mer?

Litt spesielt syns jeg.

Ellers kan du nesten glemme å få tak i en 5870 på en liten stund, hvis du ikke er skikkelig heldig.

nekter vel ikke plent :-) er åpen for forslag.

Lenke til kommentar
Er det denna disken som er bra?

Intel x25m

Jepp, det er den. Intel X25-M, generation 2.

Helt fantastisk liten sak, og den blir bare bedre og bedre. Intel jobber med en firmwareupdate som legger til trim-funksjonalitet, slik at disken beholder toppformen år etter år.

Merkelig at ingen butikker har den, for jeg fikk tak i en for en god stund siden.

Lenke til kommentar
Kjøper man ikke SSD for ytelse?

Da er det ikke vits med dårlig ytelse med høy kapasitet vs høy ytelse med lav kapistet.

OT:Paarlh visste ikke at ATI skulle produsere GT300 serien istedenfor Nvidia :hmm:

vel det var en skriveleif. slikt som skjer når man taster for fort. Men korrekt det er nvidia.

det er mange grunner til å kjøpe ssd imho. Ytelse er en av dem.

Lenke til kommentar

Det var ikke det jeg mente, skrev litt feil.

Mente at jeg kjøper en SSD for ytelsen, ikke kapisteten.

Liksom 500GB SSD med 20mb/s mot Intel x-25m, så velger jeg intel selfølgelig. Bedre å ha en rask SSD, og en vanlig HDD til lagring av bilder o.l, imens man har programmer på SSD.

Lenke til kommentar
Det var ikke det jeg mente, skrev litt feil.

Mente at jeg kjøper en SSD for ytelsen, ikke kapisteten.

Liksom 500GB SSD med 20mb/s mot Intel x-25m, så velger jeg intel selfølgelig. Bedre å ha en rask SSD, og en vanlig HDD til lagring av bilder o.l, imens man har programmer på SSD.

Jeg har jo mulighet til å sette inn to Radeon HD 5750 i crossfire.

Vil dette gi like god ytelse som et 5870?

Lenke til kommentar
Blir sikkert digg med SSD & HD5870.

Gleder meg til den dagen jeg også får råd til no sånt ^^

Har du bestilt de andre delene da?

Nei, jeg skal se om quad core prosessoren jeg har duger ennå.

Hvis ikke så må man vel ta fram visa kortet igjen :-)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...