John-B Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Er et dyr som driver å skriker av og til om natten. Noen som klarer å høre hva det er for noe? Kan høres ut om det er oppi et tre. Lydfil vedlagt i zip (.m4a format ): hvilket_dyr.zip Opptaket ble ikke så veldig bra - den skriker mer i begynnelsen, så blir det bare mer og mer forsiktig (opptaket mitt startet etter etter at den hadde begynt å roe seg). Bor på vestlandet, litt sør for Bergen. Endret 15. november 2009 av John-B Lenke til kommentar
abrj Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Tenkte også på rev. De har litt granne lyder, når de bjeffer er det litt lyst rart bjeff. Uglesesongen er litt for tidlig enda, og hauker osv sitter i ro om natten. Lenke til kommentar
Kontorstol Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Trådestarter er ikke pålogget så det hjelper lite å bumpe meg etter så kort tid. Jeg tror dog lyder er fra en eller annen type fink. Lenke til kommentar
Mr Carter Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Du kan få kjøpe halga og nightvision min for ca 15 000 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Rimelig sikker på at det er en rødrev. Lenke til kommentar
djgudleif Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Er nok uglen Peder Lenke til kommentar
Pokey Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Har ikke hørt lyden, men rever er veldig flinke til å hyle som bare faen når man skal sove. Virkelig ubehagelig skrik. Lenke til kommentar
John-B Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Har hørt litt på reve-lyder på youtube, og tror nok ikke det er rev... Revelydene er litt mer "skarpe" og ekle. Er ikke hver dag jeg hører dette dyret - har bare hørt det ca 5 ganger, med ca 4 dagers mellomrom. Opptaket ble ikke så veldig bra - den skriker mer i begynnelsen, så blir det bare mer og mer forsiktig (opptaket mitt startet etter etter at den hadde begynt å roe seg). Har ikke hørt den på nesten en uke nå, så er mulig den er borte. Skal stå klar med mikrofonen i tilfelle den kommer tilbake. Endret 1. april 2020 av John-B Lenke til kommentar
Skogslik Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 (endret) Hva med ugle skrik? Hører det mye selv her på vestlandet. Edit: Hørte lydklippet nå. Er nok ugle ja Hører den lyden veldig ofte. Endret 15. november 2009 av Skogslik Lenke til kommentar
FCW Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Vet det er mange ugler på Os. Lenke til kommentar
Fisha Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Ingen som skriker, men ser grevlinger rett som det er. Er evig redd dem. Lenke til kommentar
abrj Skrevet 14. desember 2009 Del Skrevet 14. desember 2009 Siden du bor litt sør for Bergen, sikker på at du ikke bor i Jondal og at det er Herborg Kråkevik? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå