Gå til innhold

C#: [Løst]Tekst tegnes forskjellig etterhverandre :/


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg får en merkelig feil under rendring av tekst

 

Det som er fnodig er at to nesten identiske kall etterhverandre gir forskjellig resultat

behold:

 

post-31659-1258050579_thumb.png

 

Dette er disassembleren(til høyre) til en Virtual Machine jeg har laget (du ser editoren til venstre, dette er et enkelt Hello World eksempel)

 

De to tekstrendringskallene ser slik ut:

 

int margin = 64;
int height = display.Font.Height;
fixed (VMInstruction* arr_ptr = array_data)
{
byte* ptr = (byte*)arr_ptr;
var g = e.Graphics;

for (int i = hs.Value; i < m_data.Count; i++)
{
	for (int j = 0; j < 8; j++, ptr++)
	{
		g.DrawString(ptr->ToString("X"), Font, Brushes.Black, margin + j * 20, i * height);
		g.DrawString(VMProgram.Disassemble(m_data[i]), Font, Brushes.Black, margin + 200, i * height);
	}
}
}

 

 

Noen som har vært borti noe lignende? Jeg er litt for irritert til å sitte å plundre med akkurat dette nå (UserControl-designeren irriterte meg ved å stacke feilmeldinger inntill jeg lukket designeren)

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, programfilen ligger i Tips og triks kategorien :)

Har ikke kommentert kildekoden, og har derfor ikke lagt den ut.

edit: programmet er foreløpig bare en assembler, en disassembler og mulighet til å kjøre programmet, og det spørs om jeg gidder å gjøre noe mer ut av det siden jeg har nådd dit jeg ville.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Det er egentlig bare en teoretisk prosessor, ikke noe nyttig program i seg selv. Grunnen til at jeg skrev den, var fordi jeg lurte på om jeg skulle få med noen i klassen til å implementere dette i VHDL(vi har et VHDL prosjekt etter jul) så er den ikke lenger teoretisk. Jeg må selvsagt skrive en ray-tracer i assembly, men det blir jo bare gøy ^^

 

edit: og det er kjekt å ha et utviklingsverktøy med simuleringsmuligheter dersom en faktisk skal skrive programmer til en slik FPGA basert prosessor.

Endret av GeirGrusom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...