GeirGrusom Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Hei! Jeg får en merkelig feil under rendring av tekst Det som er fnodig er at to nesten identiske kall etterhverandre gir forskjellig resultat behold: Dette er disassembleren(til høyre) til en Virtual Machine jeg har laget (du ser editoren til venstre, dette er et enkelt Hello World eksempel) De to tekstrendringskallene ser slik ut: int margin = 64; int height = display.Font.Height; fixed (VMInstruction* arr_ptr = array_data) { byte* ptr = (byte*)arr_ptr; var g = e.Graphics; for (int i = hs.Value; i < m_data.Count; i++) { for (int j = 0; j < 8; j++, ptr++) { g.DrawString(ptr->ToString("X"), Font, Brushes.Black, margin + j * 20, i * height); g.DrawString(VMProgram.Disassemble(m_data[i]), Font, Brushes.Black, margin + 200, i * height); } } } Noen som har vært borti noe lignende? Jeg er litt for irritert til å sitte å plundre med akkurat dette nå (UserControl-designeren irriterte meg ved å stacke feilmeldinger inntill jeg lukket designeren) Endret 12. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Selvsagt er det jeg som er dust. Var litt for irritert til å se det åpenbare: jeg tegner teksten 8 ganger over hverandre Lenke til kommentar
Techster Skrevet 17. november 2009 Del Skrevet 17. november 2009 Dette er disassembleren(til høyre) til en Virtual Machine jeg har laget (du ser editoren til venstre, dette er et enkelt Hello World eksempel) Dude...har du lagd en virtual machine? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 17. november 2009 Forfatter Del Skrevet 17. november 2009 (endret) Ja, programfilen ligger i Tips og triks kategorien Har ikke kommentert kildekoden, og har derfor ikke lagt den ut. edit: programmet er foreløpig bare en assembler, en disassembler og mulighet til å kjøre programmet, og det spørs om jeg gidder å gjøre noe mer ut av det siden jeg har nådd dit jeg ville. Endret 17. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 18. november 2009 Del Skrevet 18. november 2009 Har du annen støtte i VM'en din en CPU? Simulerer du f.eks. GPU og slikt også? Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 18. november 2009 Forfatter Del Skrevet 18. november 2009 (endret) Det er egentlig bare en teoretisk prosessor, ikke noe nyttig program i seg selv. Grunnen til at jeg skrev den, var fordi jeg lurte på om jeg skulle få med noen i klassen til å implementere dette i VHDL(vi har et VHDL prosjekt etter jul) så er den ikke lenger teoretisk. Jeg må selvsagt skrive en ray-tracer i assembly, men det blir jo bare gøy ^^ edit: og det er kjekt å ha et utviklingsverktøy med simuleringsmuligheter dersom en faktisk skal skrive programmer til en slik FPGA basert prosessor. Endret 18. november 2009 av GeirGrusom Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå