Blårens Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Hei jeg leter etter en ftp client som kan synkronisere noen filer mellom Pcen og en server utenfor hjemmenettverket hvert 10 min. Noen som vet om ett fint program? Så lenge den gjør det jeg ønsker så er det ikke så nøye om jeg må bruke terminal omså. Endret 12. november 2009 av MongoMan Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du kan bruke cron og rsync, dersom du har mulighet til å sette opp rsync til å lytte på serveren. Dersom du kun har ftp-tilgang, kan du sette opp cron og rsync sammen med curlftps, som monterer ftp-serveren i filsystemet ditt. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Har du SSH-tilgang kan du bruke ssh og rsync, ssh er innebygd i rsync (lage et script, søk på rsync og ssh). Du må sette opp ssh-innlogging uten passord for at dette skal fungere. Alt står her: http://troy.jdmz.net/rsync/index.html Bruk cron til å la det skje hvert 10-ende minutt. Skriv "crontab -e" i terminalen som brukeren som skal kjøre scriptet, og skriv inn: */10 * * * * /bane/til/script Husk å gjøre scriptet kjørbart (chmod +x script) Endret 13. november 2009 av oj88 Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Er i hjemme nå så får ikke prøvd det ut før senere. Men rsync med ssh vil altså kunne laste opp og hente ned filer fra serveren? Lenke til kommentar
NgZ Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Jepp. I og med at du (slik jeg forstår det) skal synkronisere filer i begge retninger, vil jeg anbefale deg på det sterkeste til å sjekke at tiden på begge maskiner er stilt likt, så du ikke risikerer å overskrive en ny fil med en gammel. sudo ntpdate ntp.uio.no stiller klokken for deg. Lenke til kommentar
oj88 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det beste er å ha ntpd kjørende på begge maskiner som kontinuerlig justerer klokken perfekt utifra drift i forhold til en NTP-server (f.eks ntp.ubuntu.com eller ntp.uio.no, de skal stort sett alle være synkroniserte). ntpdate ved jevne mellomrom gir mer en "brå endring". Lenke til kommentar
HawP Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Eller bruke den norske "poolen" istedet for å "hardkode" en server To use this pool zone, add the following to your ntp.conf file: server 0.no.pool.ntp.org server 1.no.pool.ntp.org server 2.no.pool.ntp.org server 3.no.pool.ntp.org Endret 13. november 2009 av HawP Lenke til kommentar
Blårens Skrevet 14. november 2009 Forfatter Del Skrevet 14. november 2009 takker for alle svar=) skal prøve meg på dette senere hvis jeg ikke blir alkoholisert. Er bare litt forandringer her. fant ut at jeg ikke trenger å syknkronisere begge veier så da trenger egentlig ikke tiden være så nøyaktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå