Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc-en bruker flere "forsøk" på å starte opp

Anbefalte innlegg

HK: Asus P5Q Pro

GPU: Sapphire HD4870

I det siste, usikker på når det starta, så har pc-en brukt flere "forsøk" på å starte opp. Dvs at når jeg trykker på startknappen, så starter den opp og kommer til windowsloadingen, når det virker som om denne er ferdig så bare restarter den og den må igjennom alt på nytt igjen. Dette skjer 2-3 ganger før den faktisk kommer seg inn i windows og alt virker til å være normalt.

Når den restarter må den også gjennom den skjermen med "start windows normally" og det. Hvis jeg velger selv å gå videre så går den i en evig loop. Men lar jeg den derimot telle ned de 30 sekundene så går den til slutt ut av loopen og inn i Windows.

Har virkelig ingen anelse om hva dette kan være forno. Synes jeg kanskje så et pittelite glimt av en blå skjerm inni der et sted, men kan ikke være sikker.

Nokon forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du hadde "XP tull" forårsaket av hardware har du fremdeles samme problem etter oppdatering til Win7 X64 . Kanskje tom mere problemer iom at fom Vista er det mere aggresiv bruk av minne .

Test systemet ditt med en bootbar CD plate som inneholder Memtest86+ 4.0

ISO som du brenner (vha brenn bildefil/burn image) kan du laste ned her:

http://www.memtest.org/

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Det være et minnearea (adresse) langt ut.

Eks du har 4GB ram:

Addr 0 ---------------------------------------------------------------------------->Addr 4096

Med XP 32bit har du f.eks ikke benyttet minne på adressene mellom 3.2 og 4GB

Med 64bit benytter du alle og kan få feil du ikke ville ha oppdaget ved bruk av 32bits OS.

Eller systemet ditt trenger ikke å ha brukt adresser lang ut uten om i spesielt belastede situasjoner (load av masse minne til applikasjoner og lite ledig)

Så en test med Memtest86 kan være lurt .

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...