Scoob911 Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 HK: Asus P5Q Pro GPU: Sapphire HD4870 OS: XP I det siste, usikker på når det starta, så har pc-en brukt flere "forsøk" på å starte opp. Dvs at når jeg trykker på startknappen, så starter den opp og kommer til windowsloadingen, når det virker som om denne er ferdig så bare restarter den og den må igjennom alt på nytt igjen. Dette skjer 2-3 ganger før den faktisk kommer seg inn i windows og alt virker til å være normalt. Når den restarter må den også gjennom den skjermen med "start windows normally" og det. Hvis jeg velger selv å gå videre så går den i en evig loop. Men lar jeg den derimot telle ned de 30 sekundene så går den til slutt ut av loopen og inn i Windows. Har virkelig ingen anelse om hva dette kan være forno. Synes jeg kanskje så et pittelite glimt av en blå skjerm inni der et sted, men kan ikke være sikker. Nokon forslag? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har du nylig byttet ram-brikker? Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Har ikke bytte noe som helst i det siste. Men orket ikke mer XP-tull så la inn Windows 7 x64 istedenfor jeg, så får jeg håpe det ikke blir lignende problemer på den Lenke til kommentar
Cundou Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Betyr det at problemet har løst seg, eller vil du fremdeles ha hjelp? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Hvis du hadde "XP tull" forårsaket av hardware har du fremdeles samme problem etter oppdatering til Win7 X64 . Kanskje tom mere problemer iom at fom Vista er det mere aggresiv bruk av minne . Test systemet ditt med en bootbar CD plate som inneholder Memtest86+ 4.0 ISO som du brenner (vha brenn bildefil/burn image) kan du laste ned her: http://www.memtest.org/ Endret 13. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Vet ikke om det var hw-feil eller ikke, men har ikke lagt merke til det hittil i W7. Kan jo teste den Memtesten for å sjekke Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 (endret) Det være et minnearea (adresse) langt ut. Eks du har 4GB ram: Addr 0 ---------------------------------------------------------------------------->Addr 4096 Med XP 32bit har du f.eks ikke benyttet minne på adressene mellom 3.2 og 4GB Med 64bit benytter du alle og kan få feil du ikke ville ha oppdaget ved bruk av 32bits OS. Eller systemet ditt trenger ikke å ha brukt adresser lang ut uten om i spesielt belastede situasjoner (load av masse minne til applikasjoner og lite ledig) Så en test med Memtest86 kan være lurt . Endret 13. november 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Scoob911 Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Jupp, får vel gjøre det. Takker En liten ting.. Vil jeg få betydelig bedre ytelse ved å sette inn 4GB til? Tenker jo at nå som jeg har x64 så har jeg ikke begrenset mengde lenger. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Hvis du ikke går tom for minne med 4GB i noen situasjoner får du ikke noe bedre ytelse med 8GB . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå