jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Heisann, i det siste har pcen vært treg og hengt seg opp mye, har funnet ut at en eldre IDE disk begynner å takke for seg. Men når jeg velger en annen BOOT rekefølge en: IDE disk 1(den som slutter å virke) IDE disk 2 SATA disk 1 (win disk) øvrige SATA disker.. ... ... ... Når jeg velger annen boot rekefølge får jeg følgende feil mld "select another boot device... etc" og når jeg kobbler den helt fra får jeg "BOOTMGR is missing". Noen som vet hva problmet er? HKet er av typen Asus p5k Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 (endret) Prøvd uten IDE disker?dvs ta ut IDE kabelen? Hvilket OS? Endret 12. november 2009 av janaha Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Prøver å BOOTE nå uten IDE disker, får "insert proper boot device". Har win7, da jeg instalerte det var IDE diskene kobblet til. Lenke til kommentar
JAH Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hvis du søker "BOOTMGR is missing" i google så får du mange guider. La IDE diskene være frakoblet, start opp Win7 DVD. http://www.howtogeek.com/howto/windows-vis...-windows-vista/ Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Nå BOOter win, men KUN hvis den ene IDE disken står som boot disk i BIOS. Med kun sata disker får jeg "insert boot device" Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Det er jo alltid slik at en bestemt disk er definert som System i Windows, det er den som skal boote fra BIOS. Fjerner du den så blir det problemer. Du må ta et bilde fra Diskbehandling for å finne ut hva du kan gjøre. http://www.theeldergeek.com/disk_management.htm Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Her er bilde av Diskbehandling. ser at BOOT er på riktig plass, men ikke system. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Boot er Windows, og du har antagelig installert på nytt med den gamle disken tilkoblet. En vanlig 'feil', som først blir synlig når man ønsker å koble fra System disken. Du har bare Primær partisjoner, det er bra. Det skal være mulig å flytte System. Eksperten på slikt heter wiberos, les innleggene hans her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=837569 Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 Når får jeg ikke win7 dvden til å boote, stopper når musen kommer på skjermen. Jeg kan bevege på musen, men skjer ikke så mye annet enn d. Lenke til kommentar
jegerenfisk Skrevet 12. november 2009 Forfatter Del Skrevet 12. november 2009 yes, det gikk. Takk til alle her og Takk til wiberos Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå