Arteju Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Har aldri i mitt liv vært på intervju. Og lurer på hvordan tng foregår. Har lest litt på nett angående intervjuer generelt. Og det står mye rart. Man kan visstnok forvente alt fra gruppeintervju, til IQ tester og praktiske prøver. Og inkvisisjonen selv. Med et halvt dusin personer som sitter og spør deg ut. Så jeg spør. : Er det noen som har erfaring fra intervjuer i oljeselskaper evt andre større relevante selskaper. Hvordan foregår det.? Hva spør de om? Osv. Noen som vet? Lenke til kommentar
V_B Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Det varierer fra selskap til selskap. Har du fått innkalling til intervjue hos StatoilHydro eller BP ? Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 13. november 2009 Forfatter Del Skrevet 13. november 2009 Ingen foreløpig. Men vurderer å skifte beite. Og har sendt rundt søknader. Regner ikke med det vil være så lett å få intervju. Mange om beinet. Men jeg er likevel nysjerrig på hva jeg går til om jeg skulle få intervju noe sted. Lenke til kommentar
V_B Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Skjønner. Det er som du sier mange om beitet, men det er alltid muligheter. Det varierer jo fra selskap til selskap hvordan de kjører intervjue runden. Hørt at f.eks Mærsk kjører personelighets tester, der man kan være rette mannen for jobben og være ekstremt fagelig dyktig, men kan falle mellom to stoler om man ikke "passer inn" personelighets messig slik selskapet ønsker. Tror det er det eneste selskapet som skiller seg mye ut. Du kan alltids møte spørsmål om alkoholvaner, tobakk, HMS og f.eks testing av faglig kunnskap. Har aldri selv vært på noe intervjue bortsett fra den til lærlingkontrakten- men tror ikke det er noe å grue seg til om man blir kalt på intervjue runden. De fleste jeg har pratet med som har gjennomgått den synes det var en grei opplevelse. Lenke til kommentar
"Chris" Skrevet 15. november 2009 Del Skrevet 15. november 2009 Jeg har også vært ute for et litt uvanlig intervju, der jeg så en film om firmaets policy etc. og tok to tester på data. En engelsktest og en teknisk test. Det var visst for å i det hele tatt vise at jeg passet inn i firmaet. Dette var hos et rederi som heter Teekay. Lenke til kommentar
Arteju Skrevet 15. november 2009 Forfatter Del Skrevet 15. november 2009 Har hørt om mærsk sine metoder ja. Snakket med en som begynte der. Han hadde vært igjennom 3 intervjuer med alle mulige slags tester. Høres ikke moro ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå