Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Var DVD like dyrt som Blu-ray er nå?

Gjest Slettet-T9cKWhDpN0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan huske at Braveheart på VHS på midten av 1990-tallet kosta godt over 200,- på den lokale kiosken, så jeg vil si at prisnivået mellom DVD da det var helt nytt og Blu-ray sånn som det er nå er sånn ca det samme. Men mafiaman har et godt poeng, det finnes ganske mange billige Blu-rays også nå.

Lenke til kommentar

For en som har samlet på film siden siste halvdel av 80-tallet, så kan jeg nok si at BD har falt fort i pris kontra VHS og DVD.

Det var ikke alltid like morsomt og være filmsamler når man kun hadde overprisete VHS... LD var ikke akkurat bedre, siden de var uforholdsmessig dyre på de 2-3 butikkene i Oslo som solgte på den tiden jeg samlet på LD.

Billigste nye BD'ene jeg har kjøpt nye fysisk i butikk lå på 59,- kroner, og billigste fra utlandet har vært på $10 og ca. £5. Så prisnivået på BD er egentlig ganske ok til å være ett såpass nytt format.

Dessverre er ikke prisnivået på nye filmer i butikker noe særlig og rope hurra for enda...men jeg ser fremgang hos f.eks. Lefdal/elkjøp, Spaceworld og PK.

Lenke til kommentar
var DVD like dyrt som bluray er nå? tror dere bluray vil synke i pris?

Jepp, om ikke enda dyrere. Jeg kjøpte en god del dvdfilmer fra USA før 2000, og filmer jeg ikke likte solgte jeg glatt for kjøpssummen på QXL/Finn/bruktmarkedet. De kostet rundt 130-170 NOK fra US/Canada.

DVD kom vel i 98 og Two Towers i 02.

Dvdspillere kom i slutten av 1996 i Japan, og tok rimelig godt av i USA i 1997. Her på haugen er det mye mulig det ikke skjedde noe før 1998. Min første dvdspiller var en Creative-pakke til pc, og min første norske dvdfilm var Skrik fra Scambox (horribelt 4:3 p&s bilde, MPEG-artifakter overalt, MPEG-lyd[!]), som helt sikkert kom ut i 1998/99.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...