Jo Are Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Hei Lurer på om man legger på seg ved å drikke sukkerfri brus? Ser på en cola zero flaske (0,5l) at den inneholder 1,6 kcal, 0 g sukker, 0 g fett og 0,04 g natrium. Ser ikke helt hvordan man skal bli feitere av dette Hvis ikke skal jeg erstatte snop med sukkerfri brus. Takker for svar Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 12. november 2009 Del Skrevet 12. november 2009 Kunstige søtstoffer er neppe bedre enn vanlig sukker, men nå er jeg en lekmann på området. Drikk vann Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du blir neppe feit av det, men sukkerfri brus inneholder en hel del annen dritt som ikke er så bra for kroppen. I stedet for sukker, bruker man gjerne tilsetningsstoffet Aspartam, som er et ganske omdiskutert stoff. Det sies blant annet at det er kreftfremkallende, kan svekke synet, gi hodepine og trøtthet, i for store mengeder, selvsagt. Det skal også nevnes at noen forskere mener kroppen reagerer på Aspartam som den gjør på sukker, og da er man jo like langt. Les litt om det her. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 det som er med sukkerfri brus, er ikke det at man blir feit, men det øker apetiten, og DET gjør deg feit. Prøv det selv og tenk over det. Er vel noen stoffer som gjør det. Så den største tabben feite gjør for å slutte å gå opp i vekt, er å drikke light, tba, xtra osv, for da blir de bare mere sultne. Lenke til kommentar
Mielle Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Sant det som blir sagt her. Det kunstige søtningsstoffet Aspartam (som er tilsatt i sukkerfri brus) gjør at appetitten øker, og da er man like langt! Aspartam er også ca 200 ganger søtere enn sukker, noe som er svært uheldig for tennene! Aspartam har også trolig en del uoppdagede uheldige virkninger. Dette gjelder selvsagt kun i store mengder. Så dersom du bytter ut all snop med sukkerfri brus, og i tillegg holder deg til moderate mengder sukkerfri brus (kun i helgen), så vil dette trolig ikke føre til vektøkning. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Du kan ikke direkte bli feit av sukkerfri brus ettersom sukkerfri brus ikke inneholder næring (tilnærmet likt 0 kcal per 100g). Men indirekte, som de andre sier, kan det føre til økt vekt/mer fett pga appetitten øker. Lenke til kommentar
tainez Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ja slutt med det. drikk colaaa<333 det er bare sååå mye sunnere Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Aspartam er også ca 200 ganger søtere enn sukker, noe som er svært uheldig for tennene! Hvordan fikk du det til, sånn helt uten videre? Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ja slutt med det. drikk colaaa<333 det er bare sååå mye sunnere Ja, det er det vi prøver å si. Nei, men om søtsuget er veldig sterkt, kan man jo alltids prøve å ta krom. Det skal dempe søtsuget. Lenke til kommentar
ukjentbrukergitt Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 ja slutt med det. drikk colaaa<333 det er bare sååå mye sunnere Ja, det er det vi prøver å si. Nei, men om søtsuget er veldig sterkt, kan man jo alltids prøve å ta krom. Det skal dempe søtsuget. eller en tyggis for den saks skyld. eller vann. eller noe annet. eller gi etter valgene er mange!!! Lenke til kommentar
ole_marius Skrevet 13. november 2009 Del Skrevet 13. november 2009 Kroppen omgjør søtningstoffene om til ca 3-4 ganger mer vanlig sukker... Lenke til kommentar
Scrim Skrevet 14. november 2009 Del Skrevet 14. november 2009 Huh? Hvis det hadde vært sant så hadde jeg veid et tonn, for jeg drikker mye Light brus (1.5-2 liter daglig), i tillegg til at jeg spiser godt. Og nei, jeg har ikke noen ekstrem forbrenning, for jeg har vært overvektig før, så den teorien er det bare å glemme. Drakk også mye light brus når jeg skulle gå ned i vekt, og har faktisk gått ned 50 kg, så at den gjør om til 3-4 ganger vanlig sukker er bare tull. Det er så mye frem og tilbake når det gjelder Aspartam, og jeg blir heller ikke påvirket slik at jeg får et søtsug, som noen forskere mener at man får av Aspartam. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå