Krillekongen Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Hei! Jeg er på leting etter med "sj"-lyd som en del, av en eller annen grunn, klarer å få til helt feil. Andre ordlyder som mange skriver feil er også velkommen Eksempel på ord er "bers" (bæsj), "durs" (dusj) og "kertsup" (ketsjup). Give them to me! Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 12. november 2009 Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 De pinlige: Kjede - Skjede: Jeg //skjeder// meg Skjønne - kjønne: Jeg //kjønner//! Men trenger du egentlig lete da? Ole Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 12. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 12. november 2009 Jeg har sett utallige feil her på forumet, men jeg kommer ikke på noen av dem. Post gjerne fler om du har Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 "Stjålet" fra "Patience": Nokk = Nok / (Skal handle) får = (Skal handle) for / Hvist = Hvis / Kansje = Kanskje / Sjerm(en) = Skjerm(en) / Skjekke = Sjekke / Slaks = Slags / Tokk = Tok / Skjelden = Sjelden / Rissiko = Risiko / Posetiv = Positiv / I fjord = I fjor Dessuten observert siden "i gård" (i går): vill (vil) Lenke til kommentar
MRN Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 Mange bommer på "forsåvidt" (eller kanskje mer riktig; for så vidt) og skriver "forsovet" istedenfor. Det er et ord jeg forundrer meg mest over, at man kan skrive feil. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 13. november 2009 Rapporter Del Skrevet 13. november 2009 synes/synst ikke/ikek intelligent/intellegent Selv så har jeg endelig lært meg å skrive prosessor riktig. Lenke til kommentar
MVR Skrevet 15. november 2009 Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Et ord som mange sliter med er ”interessant”. Har sett mange varianter av dette ordet her på forumet. Jeg har faktisk en liste som ble skrevet en gang i forberedelse (ikke forbredelse!) til tentamen. Vet ikke om den er til god hjelp, men jeg kan likeså (i ett ord!) godt slenge den ut. hjerne/gjerne blandes ofte etter hvert, ikke etterhvert bibliotek, ikke biblotek original, ikke orginal hovedsakelig, ikke hovedsaklig anbefale, ikke annbefale abonnere, ikke abbonere brakte, ikke bragte dessverre, ikke desverre i hvert fall, ikke ihvertfall ungdomsskole, ikke ungdomskole ja visst, ikke javisst bryllup, ikke brylupp eller bryllupp statistikk, ikke statestikk eller stattestikk billett, ikke bilett eller billet viktigste, ikke viktigeste være, ikke vere rumpe, ikke rompe nysgjerrig, ikke nyskjerrig fylt, ikke fyllt (men fullt) gjerne, ikke gjærne profesjonell, ikke proffesjonell begynte, ikke begynnte. (Feilskrivingen ’begynnte’ får mer enn 85 000 treff i Google!) begå selvmord, ikke ta selvmord psykiatri, ikke psykriatri ødelagt, ikke ødelakt samarbeid og samarbeide, ikke sammarbeid overraske, ikke overaske sinnssyk, ikke sinnsyk sjelden, ikke skjelden slalåm, ikke slalom spesielt, ikke spesiellt Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 15. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 15. november 2009 Takk for alle bidrag Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 Interessert har mange interessante varianter. Lenke til kommentar
Thend Skrevet 16. november 2009 Rapporter Del Skrevet 16. november 2009 'Gyllen' tror jeg skrives oftere galt enn riktig. Lenke til kommentar
simen_k Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 Hvis/hviss/hvist/viss/visst/vis Så jævlig mange som tuller her at jeg blir helt skeiv i trynet. Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 17. november 2009 Rapporter Del Skrevet 17. november 2009 skrekkeksemplet med sj/kj lyd , jeg skal på sjosken og sjøpe sjokolade. Lenke til kommentar
Tee-Zee Skrevet 20. november 2009 Rapporter Del Skrevet 20. november 2009 Vel å merke / Vel og merke. Og andre generelle og/å-feil, men det går vel ikke direkte under ord som blir skrevet feil. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Var å trente / var og trente Tar å stikker/ tar og stikker Lenke til kommentar
Ylajali Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Norges mest feilstavede ord: Dessverre. Blir ofte skrevet desverre, dessvere eller desvere. Lenke til kommentar
logaritmemannen Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Nå du først er inne på det må du ikke glemme "værre" og "værst". Lenke til kommentar
SML Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 skrekkeksemplet med sj/kj lyd , jeg skal på sjosken og sjøpe sjokolade. jeg skal på sjosken og sjøpe kjokolade Lenke til kommentar
Brotato Skrevet 26. november 2009 Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 hva gjør sånne skrivefeil her på forumet? vi trenger jo ikke skrive alt helt riktig, og folk forstår det jo.. sånn som ikek som en skrev... Lenke til kommentar
Krillekongen Skrevet 26. november 2009 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2009 Ord som ikek osv kan jo nesten ikke regnes som stavefeil. Når man skriver på PC skriver man jo kjapt og da er det jo lett at bokstaver blir stokket om nå og da. Takk for alle bidrag Lenke til kommentar
Knarkhild Skrevet 28. november 2009 Rapporter Del Skrevet 28. november 2009 (endret) Hmm, det er vel "et kompliment", det skrives en kompliment. Her bommet jeg, så ikke at det var sj-lignende ord TS var ute etter. Endret 28. november 2009 av Knarkhild Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå