Gå til innhold

Sesjon - Linser

Prozzat

Anbefalte innlegg

Hei! Jeg skal på sesjon om få dager, jeg har kjempelyst, og da mener jeg KJEMPE lyst til å bli med i 2. bataljon, men jeg tror jeg har får dårlig syn, bruker linser og har -3,25 på begge øyne, så er ganske så nærsynt.

Men jeg lurte på, er det mulighet for meg å kanskje lyve? Skrive på det skjemaet jeg fikk at jeg ikke har nedsatt syn, og ta syns testen som vanlig?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Jeg skal på sesjon om få dager, jeg har kjempelyst, og da mener jeg KJEMPE lyst til å bli med i 2. bataljon, men jeg tror jeg har får dårlig syn, bruker linser og har -3,25 på begge øyne, så er ganske så nærsynt.

Men jeg lurte på, er det mulighet for meg å kanskje lyve? Skrive på det skjemaet jeg fikk at jeg ikke har nedsatt syn, og ta syns testen som vanlig?

Står det ikke nederst på det skjemaet at det er straffbart å bevisst avgi falsk (usann) informasjon eller lignende?

Lenke til kommentar

Han som holdt foredrag for oss på sesjonen sa iallfall at dersom man lyver om f. eks psykiske sykdommer, syn o.l så vil en bli anmeldt av Forsvaret. Har selv 6+ eller noe på begge øyne, og fikk 7/9 på den der synstesten. Ble vernedyktig, med andre ord, men hvis 2. bataljon (aner ikke hva det er) krever perfekt syn så tror jeg ikke du bør ta sjansen på å lyve.

Lenke til kommentar
Han som holdt foredrag for oss på sesjonen sa iallfall at dersom man lyver om f. eks psykiske sykdommer, syn o.l så vil en bli anmeldt av Forsvaret. Har selv 6+ eller noe på begge øyne, og fikk 7/9 på den der synstesten. Ble vernedyktig, med andre ord, men hvis 2. bataljon (aner ikke hva det er) krever perfekt syn så tror jeg ikke du bør ta sjansen på å lyve.

Okei, takk. :) Jeg får vel satse på det, da. Tror ikke 2. bataljon krever perfekt syn, har hørt mye variert om det.

Ellers kan jeg vel alltids skrape sammen penger for en laseroperasjon ellernoe, hvis jeg ikke kommer inn.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Etter hva jeg har hørt burde det ikke være noe problem. Når en kompis av meg var der oppe hadde de en skarpskytter som brukte briller. Men har også hørt historier om folk som har blitt dimmet på innrykksdagen pga. nedsatt syn, så man vet jo aldri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...