Gå til innhold

Bytte fra vista til W7 på bærbar uten dvd-spiller

Jonsa

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har gått i anskaffelse av en acer timeline 3810T, men har i den siste tiden hatt problemer med avspilling av hd filmer på pcen. Om dette skyldes vista, programmer som kom orginalt med pcen eller spilleren jeg bruker, vet jeg ikke.

Dette har fått meg til og ville bytte til W7, men det har oppstått noen små problemer. Det første er at pcen mangler cd-drev og siden jeg aldri har innstalert opprativsystem ved hjelp av USB må jeg ha litt guidelines på dette området.

En annen ting jeg lurer litt på er filen jeg skal overføre til den eksterne hardisken. Gjennom universitet har jeg tilgang til nedlastbar W7 64 bit og 32. Kjører for øyeblikket 64 bit på stasjonær(denne installasjonen gikk greit siden jeg fikk cd med.). Men er litt mer usikker på x86 versjonen.

Igår lastet jeg ned Windows 7 x86 fra MSDNAA. Filen kom som en ISO fil, skal jeg bare overføre denne til den eksterne enheten og restarte eller må jeg ekstrakte filene fra ISO filen til den eksterne enheten?

Har også satt boot priority til og ta USB portene først.

Er også litt usikker på om den eksterne hardisken min booter tidlig i oppstart prosessen. Den bruker jo USB som grensesnitt, men er også en hardisk. Så skal jeg sette Hardisk boot eller USB boot?

Er kanskje litt basic questions, men håper dere kan ta dere tid til å svare :)

Takk på forhånd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå gått til innkjøp av en 4 gb minnepenn, og fulgte guiden i linken som bibow la ut. Det oppsto dog noen problemer. Guiden er orginalt laget for bruk av windows 7 cd til minnepenn, og siden jeg laster ned windows 7 fra MSDNAA er dette litt problematisk. Prøvde og løse dette ved og mounte image i Daemon tools og deretter kopiere iso filen til minnepennen når jeg var ferdig med alle stegene i guiden.

Problemet oppstår når jeg booter det kommer opp : bootmngr missing eller noe i den duren.

Noen med en god ide hva som er problemet?

takk for hjelpen på forhånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...